Hongkong 1962. Su i Chow wynajmują mieszkania w tej samej kamienicy. Oboje osamotnieni z powodu nieobecności małżonków zaczynają darzyć się uczuciem.Zobacz pełny opis
Slow motionJakub Popielecki przygotował listę filmów z pamiętnymi scenami w slow motion. W jego siódemce znalazły się fragmenty m.in. "Melancholii", "Spragnionych miłości" i "Matriksa". A jakie sceny w zwolnionym tempie Wy zapamiętaliście? Swoimi typami dzielcie się w komentarzach. 2021-11-28T08:36:42 https://fwcdn.pl/webv/97/30/59730/59730.6.jpg
Hongkong, 1962 r. Uchodźcy z Szanghaju, którzy z nadzieją na lepsze życie licznie przybywają do tej brytyjskiej kolonii, wynajmują każdy, nawet najbardziej obskurny kąt. Wyizolowani, a jednocześnie podlegający nieustannej kontroli sąsiadów, przybysze żyją w zamkniętych społecznościach, tłocząc się w ciasnych pomieszczeniach, zarówno wHongkong, 1962 r. Uchodźcy z Szanghaju, którzy z nadzieją na lepsze życie licznie przybywają do tej brytyjskiej kolonii, wynajmują każdy, nawet najbardziej obskurny kąt. Wyizolowani, a jednocześnie podlegający nieustannej kontroli sąsiadów, przybysze żyją w zamkniętych społecznościach, tłocząc się w ciasnych pomieszczeniach, zarówno w domach jak i w miejscach pracy. Pewnego dnia do sąsiadujących ze sobą dwóch klitek w jednym z takich przepełnionych domów wprowadzają się równocześnie - sekretarka Su Chan (Maggie Cheung) z mężem i redaktor jednej z gazet Chow Mo-Wan (Tony Leung) z żoną. Żona Chow z powodu obowiązków służbowych często przebywa poza domem. Mąż Su od dłuższego czasu jest podróży służbowej. Kolejne dni w tym ludzkim "mrowisku", których rytm wyznacza jedynie praca, są jałowe i nudne. Monotonnia życia, powtarzalność codziennych zachowań i gestów oraz ciągła nieobecność partnerów sprawia, że Su i Chow czują się coraz bardziej osamotnieni. Ich wyobcowanie podkreśla w filmie nawet ich wygląd. Na tle przygnębiających, bezstylowych wnętrz i rozgadanych sąsiadów, eleganccy, zadbani i milczący sprawiają wrażenie jakby przybyli z innego świata. Chow nie rozstaje się z garniturem, krawatem i białą koszulą, a piękną Su o ciągle nienagannej fryzurze cały czas widzimy w szpilkach i dopasowanych do jej wspaniałej figury "sztywnych", niemal identycznych sukienkach ze stójką, które różnią się jedynie kolorami i wzorami. Życie obok siebie nieustannie zmusza bohaterów do przypadkowych spotkań w korytarzu, na schodach. Mijając się zachowują jednak uprzejmy dystans. W końcu pomiędzy Su i Chow powstaje delikatna - choć prawie pozbawiona werbalnego kontaktu - więź. Przełomem staje się odkrycie, że ich ciągle nieobecni współmałżonkowie mają ze sobą romans. Spędzają ze sobą coraz więcej czasu - razem słuchając muzyki, razem jedząc i razem milcząc. W końcu także razem pracując, gdyż Chow prosi Su o pomoc przy pisaniu kolejnych odcinków opowieści i pijanym mistrzu kung fu. Spotkania Su i Chow stają się swego rodzaju terapią. Tych dwoje zdradzonych, upokorzonych, wrażliwych i nieśmiałych ludzi łączy ból. Znajdują w sobie wzajemne oparcie i zrozumienie, darzą zaufaniem, szacunkiem i przyjaźnią, obdarzają czułością i pełnym delikatności zainteresowaniem. Dają sobie wszystko to, czego brakowało w ich małżeństwach. Jednak - niewątpliwie cierpiąc - starają się nie przekroczyć granicy, jaką wyznaczyli swemu związkowi. Nie chcą być tacy jak oni. Czy uda im się wytrwać w tym niełatwym postanowieniu i uchronić przed banałem romansu? Czy może wykorzystają daną im szansę na prawdziwą miłość, której oboje pragną? Czy ta miłość w ogóle jest możliwa?
Block 2 Pictures / Jet Tone Production / Paradis Films
tytuł oryg.
Fa yeung nin wa
inne tytuły
In the Mood for Love Międzynarodowy In the Mood for Love USA Beijing Summer (tytuł roboczy) Hongkong Flower Like Years (tytuł roboczy) Hongkong In the Mood for Love Hongkong więcej
W scenie w pokoju 2046, raz widzimy Chow Mu-wana w krawacie, raz bez niego.
Zdjęcia przeniesiono z Pekinu do Macau, ponieważ władze chińskie chciały zobaczyć cały scenariusz filmu. Jak wiadomo Wong, kręcąc filmy, nie używa scenariuszy.
Zdjęcia kręcone były w Bangkoku (Tajlandia), Makau (Chiny) oraz w buddyjskiej świątyni w Angkor Wat (Kambodża).
"Spragnieni miłości" Wong Kar Waia to film niezwykły, opowiadający o miłości wyróżniającej się na tle innych melodramatów srebrnego ekranu. Obraz chińskiego reżysera jest przykładem artystycznego minimalizmu, który paradoksalnie kryje w sobie wielobarwną paletę uczuć. więcej
Chyba najpiękniejszy film o miłości w hostorii. I to bez jednego pocałunku!!! Pełno wspaniałych, niepowtarzalnych scen pokazujących, bez pokazywania. Niesamowita muzyka, świetna kamera...
których łączy tylko romans ich współmałżonków. Jeśli to była miłość, to miała bardzo kruche fundamenty. Mnie osobiście na miłość to nie wyglądało, nawet jak na tamte, uczuciowo powściągliwe kręgi kulturowe
Film bardzo mało mówi o bohaterach, oprócz tego, ze lubią kluski. Czasem miałam wrażenie, że motyw „kluskowy”...
hej kochani wedle opinii zarówno Waszych, jak i naburmuszonych recenzentów (którzy są swoistymi wyznacznikami wartości filmów), niniejszy obraz powinien być świetny. prawdopodobnie jest, ale… dla mnie nie niesie za sobą żadnych wartości, ani nie wnosi żadnych myśli oprócz krótkofalowej pochwały piękna i...
On ma wciąż w pamięci tamte lata.Patrzy na nie jak przez zakurzoną szybę. Może patrzeć na przeszłość ale nie może jej dotknąć. A to co widzi jest zamazane i niewyraźne".....
...ogląda się coś, co tchnie taką świeżością i kompletnie nie trzyma się schematów. Film, w którym ani razu nie pada słowo: "kocham", nie ma żadnych flirtów, pocałunków, nawet, można powiedzieć, spojrzeń - a prawdopodobnie jest to jeden z najpiękniejszych obrazów o najsilniejszym uczuciu na świecie. To jest...