Chodzi mi o taki film który przyprawia o dreszczyk emocji ale ma też ciekawą, tajemniczą fabułe, zna ktoś może taki? Jak dla mnie 6 zmysł był świetny i wiem ,że drugiego takiego nie znajde ale potrzebny mi straszny film który przy okazji nie będzie tylko serią pokazów najokrutniejszych i najdziwniejszych sposobów zabijania :/ Jest taki?
Też polecam 'Innych'. Naprawdę świetny horror, trzyma w napięciu do ostatniej minuty, a zakończenie jest równie zaskakujące jak w 'Szóstym zmyśle'.
super film ...polecam tez Wzgórza mają oczy ...straszny film kto lubi horrory zapraszam do obejrzenia...:D
Po pierwsze "Inni" to nie horror (to do @Mellolove).
Film "Wzgórza mają oczy" jest kompletnie innym filmem niż "Szósty zmysł" i raczej nie ma co go porównywać (a już w ogóle polecać, ale kto co lubi).
"Inni" to nie horror?! Jak świat światem, film, w którym pojawiają się duchy to horror i kropka. A akurat te dwa filmy bardzo są do siebie podobne klimatem dreszczyku, napięcia i niepokoju
mi się kojarzy z 'szóstym zmysłem' - 'piękny umysł'.
- widzenie duchów w 'szóstym zmyśle' - w 'pięknym umyśle' widzenie osób, które nie istnieją, są wymyślone.
- w 6Z ( 6 zmyśle ) chłopiec jest nie rozumiany przez otoczenie - tak samo w PU ( pięknym umyśle.
- w obydwu filmach na końcu dowiadujemy się czegoś zaskakującego co zmienia bieg wydarzeń
ogólnie oba filmy są bardzo ciekawe. ; )
Gatunek filmów z dreszczykiem to nic innego jak thriller. Polecam inne filmy M. Nighta Shaymalana m.in.
ZNAKI (być może nawet lepszy od 6 ZMYSŁU to zależy tylko od gustu) z Melem Gibsonem
OSADA (tego samego reżysera, rewealcyjny thriller mrożący krew w żyłach)
Osada thriller mrożący krew w żyłach???!!! to chyba żart;D Film nudny jak flaki z olejem i nijak nie podobny do Szóstego zmysłu.
Zgadzam się. "Znaki" jest niesamowicie klimatycznych filmem, mimo, iż ktoś nie lubi tematyki UFO, to i tak warto obejrzeć.
"Osada" też zauroczył mnie swoim klimatem (Spojler: najlepsza scena to chyba ta na wieży w lesie plus wędrówka niewidomej po tymże lesie. Dawno oglądałem to mogłem pokręcić, ale chyba dobrze mówię).
@eFFcia naprawdę nie czułaś klimatu "Osady" ?
może:
Przepowiednia - Mothman Prophecies
Znamię - Dragonfly
Co kryje prawda - What Lies Beneath
Głosy
widze ze inni i osada juz padły, więc nie będe powtarzał, ale może jeszcze "Dziecko Rosemary" i japoński "Dark water"-tematyka zupełnie inna ale charakterystyczna wyciszona groza, ktora zwali Cię z nog obecna
polacam ci film "GODSEND" Thriller prawie taki sam jak szósty zmyśl lecz troszkę inny kryjący w sobie ponurą najemnicę?.
polecam takrze filmy:
"INNI" "BIRTH" "NIEKTURE DOMY RODZĄ SIĘ ZŁE" "KOD MERCURY"
te filmy czeba zobaczyć. zobacz sobie opisy na FILM-WEB
a i jeszcze te filmy. "ZNAKI" "DOM NA PRZEKLĘTYM WGURZU" "MGŁA" "MISSERY" "EGZORCYZMY EMILY ROSE"
większość z tych filmów które podaliście już oglądałem , tylko kilka tytułów od rozetti musze jeszcze oglądnąc , widze że nikt nie podał takich filmów :
- Skeleton key - bardzo dobry , i świetne , zaskakujące zakończenie :)
- Memento - również zaskakująca końcówka
- Identity
- Frailty - naprawde świetny
jak na razie tylko tyle mi się przypomniało , jak coś mi jeszcze wpadnie to napisze.
muszę od siebie dodać jeszcze Sekretne okno , również bardzo mi się spodobał , a już zdąrzyłem oglądnać prawie wszystkie filmy które polecaliście , i tak:
-przepowiednia - dość dziwny , momentami naprawdę klimatyczny, a chwilami troszkę nudny , historia dość oryginalna , można obejrzeć , niektórym napewno przypadnie do gustu
-Opętanie - film bardzo dobry , prosty a za razem ciekawy , świetna realizacja i pomysł ,polecam
-Siła strachu - świetny , naprawde cały czas trzyma w napięciu , genialna historia i gra aktorska , film buduje niesamowity klimat , zaskakujące zaskoczenie , POLECAM :)
Dziwi mnie, że nikt nie wymienił jeszcze Se7en(Siedem). Także bardzo dobry i trzymający w napięciu thriller.
Ten "Kod Merkury" http://www.filmweb.pl/film/Kod+Merkury-1998-84 ??
Raczej nie pasuje do "Szóstego Zmysłu", to zwykły sensacyjniak.
Whisper - http://www.filmweb.pl/Zab%C3%B3jczy+szept,2007,o+filmie,Film,id=214414
NIE WSZYSTKIE Z MOICH PROPOZYCJI Są Z GATUNKU ALE WSZYSTKIE Są TAJEMNICZE I MROCZNE WIęKSZOść CZYMś ZASKAKUJE
- SZóSTY ZMYSł!!!
- INNI!!
- W SIECI ZłA!!!
- GOTHIKA!!
- PRZEPOWIEDNIA!!
- TOżSAMOść!
- Dziecko Rosemary!!
- ZIELONA MILA!!!
- ADWOKAT DIABłA!!!
- DRABINA JAKUBOWA - ZAKRęCONY!
- STAY - ZAKRęCONY!! - nie straszny
- DONNIE DARKO - ZAKRęCONY!! - nie straszny
- OPęTANIE!
- SIEROCINIEC!!! (2007) - POLECAM
- PODEJRZANI! - nie straszny
- IMIę RóżY!
- SIEDEM!!! - WARTO!!! - okrutne morderstwa
- SLEEPY HOLLOW!
GDZIE ILOść WYKRZYKNIKóW TO MOJA OCENNA
jest jeszcze masa zakreconych japonskich dreszczowców typu Dark Water, Ring czy inne Klątwy, ale tzeba lubiec to kino, tu jest jakis linczek z opisami http://film.org.pl/prace/horror_japonski.html,
niestety link zle wpisalem i nie dziala, tzeba skasowac przecinek na koncu, sierota ze mnie
The Eye Gin gwai !!! ORginał braci PANG, a nie to gówno z ameryki Nakaty:)!! Świetny klimat i fabuła i świetna końcówka.
ostatnio oglądałem The Orphanage http://sierociniec.filmweb.pl/ tez chyba w podobnym klimacie, całkiem niegłupi
ja bym jeszcze dodał 1408. zakwalifikowałbym jako thrillerohorror :D jest dreszczyk, jest napięcie, niezłe zakończenie...
Na pewno
Gothika http://gothika.filmweb.pl/
The ring http://ring.filmweb.pl/
Świetne filmy, trochę psychologiczne, trochę straszne... Mi sie bardzo podobały;)
Niktt chyba nie podał tego filmu ale dla mnie takim zagadkowym filmem na rozkmine z swietna koncwoka to po prostu PRESTIŻ!! POLECAM!
tylko i wyłącznie z wyżej wymienionych filmów Dark Skies przypomina Znaki..
nie rozumiem ludzi którzy proponują to co zaproponowali... he he
kpina... albo w ogóle nie wiedzą co obejrzeli co gorsza polecają dalej....
Dobranoc
O tak "Dark Skies" jeden z lepszych filmów tego roku jak dla mnie.
Ale tutaj chodzi o filmy podobne do "Szóstego Zmysłu" więc nikt nie polecił "Dark Skies"
A film "Znaki" został wtrącony, ponieważ reżyserem jest także M. Night Shyamalan.
Świetny motyw z tymi syrenami plus niesamowity klimat, ale jakoś film jako całość mnie nie porwał. Prawda kolejne/a część już słabiutko.
Od siebie dodam COŚ , choć to film sf to klimat powala, no i W PASZCZY SZALEŃSTWA , klimat plus zaskakujące zakończenie
Oczywiście ten: http://www.filmweb.pl/film/Co%C5%9B-1982-4713 , a nie ten nowy :)
Inni sa podobni do szóstego zmysłu ale takie z ciekawymi zakończeniami itd. to np. Podziemny krąg albo wyspa tajemnic