Moim zdaniem: Tańczący z wilkami, Forrest Gump, Tajemnica Brokeback Mountain, Gladiator, Szeregowiec Ryan,
Chodzi Ci o 5 najepszych filmow w ogole w historii kina ? Kina amerykanskiego czy swiatowego ? Komercyjnego czy "caloksztaltowego" ? Od poczatkow kinematografii czy z ostatnich, powiedzmy, 20 lat ? Listy przytoczone przez Szanownych Kinomaniakow sugeruja - amerykanskiego komercyjnego z ostatnich, powiedzmy, 20 lat. Jesli tak, to Ok.
PS: Ja swojej listy nie przytaczam bo nie mam akurat 5 ulubionych filmow (mam ich znacznie wiecej i trudno by mi bylo wybrac akurat 5).
No to:
1. Forrest Gump
2. Ojciec Chrzestny
3. Leon zawodowiec
4. Chłopcy z ferajny
5. Taksówkarz
P.S. to nie jest moje top 5:)
Tyle filmów już obejrzałem w swoim życiu, że nie jestem w stanie wybrąc, ale podam te, które najbardziej zapadły mi w pamięc.
1.Pewnego Razu Na Dzikim Zachodzie.
2.Rocky.
3.Leon Zawodowiec.
4.Forrest Gump.
5.Władca Pierścieni ,,Powrót Króla''
jeśli ktoś chciałby wiedzieć jak to u mnie wygląda, to zapraszam do siebie na bloga- pierwszy temat.
pzdr
1.Czas Apokalipsy
2.Chłopcy z ferajny
3.Ojciec Chrzestny
4.12 angry men
5.Absolwent
Sniadanie u Tiffaniego
Rzymskie Wakacje
Doczekać Zmroku
Ojciec Chrzestny .
Czas Apokalipsy
A co mi tam, też swoje trzy grosze dorzucę :)
1. Łowca Jeleni
2. Cienka Czerwona Linia
3. Aż Poleje Się Krew
4. Ghost Dog - Droga Samuraja
5. Pulp Fiction
Piątka to trochę za mało, ale chyba dałem radę :)
a oto moje top 5:
1. Piękny umysł
2. Aż poleje się krew
3. Tańczacy z wilkami
4. Pasja
5. Siedem dusz
Osobiscie uwazam tanczacego z wilkami za film moze nie najlepszy jaki widzialem, ale na pewno najbardziej wartosciowy i szczerze mowiac brakuje mi podobnych filmow, ktore niosly by tyle dobrego :(
Moja piątka się zmienia,
1. Tańczący z wilkami
2. Gladiator
3. Piękny umysł
4. Zielona mila
5. Lot nad kukułczym gniazdem
bedzie ciezko, ale sprobojmy...
w tej chwili wygladalo by to tak:
Swieci z bostonu
Ludzie honoru
Braveheart
Miasto gniewu
Dzikosc serca
ciezko bylo sie zdecydowc majac tak liczna 'biblioteke' ulubionych jak ja, szkoda mi tych wszystkich swietnych filmow ktore musialam pominac.. 5 to stanowczo za malo ;)
1. American Beauty
2. The Godfather
3. Lot nad kukułczym gniazdem
4. Czas Apokalipsy
5. Pewnego razu na Dzikim Zachodzie
1.Ojciec Chrzestny
2.Ojciec Chrzestny II
3.Ojciec Chrzestny III
4.Czas Apokalipsy
5.Lot nad kukułczym gniazdem
No to tak :
1. Adwokat Diabła
2. Zapach Kobiety
3. Doskonały Świat
4. Forrest Gump
5. Odważny
Trudne dość, ale po głębszej analizie udało mi się wytypować 5 najlepszych filmów.
Mój top5:
1. Łowca Jeleni
2. Zapach kobiety
3. Dworzec dla dwojga
4. Aż poleje się krew
5. Wszystko za życie
1.Przeminęło z wiatrem
2.Tańczący z wilkami
3.Tajemnica Brokeback mountain
4.Mulholland drive
5.Gabriel
:)
To jedna z wielu takich piątek:
-Forrest Gump
-Królestwo niebieskie
-Star Wars Trylogia IV-VI
-Jak ugryźć 10 milionów
-American Pie
1. Pół żartem, pół serio
2. Amadeusz
3. Leon Zawodowiec
4. Titanic
5. Skazani na Shawshank
6. Tootsie
a tyle jest jeszcze świetnych filmów ...
1. Tańczący z wilkami
2. Ojciec chrzestny
3. Łowca jeleni
4. Siedmiu samurajów
5. Myszy i ludzie
1. Ojciec Chrzestny
2. Forrest Gump
3. Człowiek z Blizną
4. Łowca Jeleni
5. Braveheart - Waleczne Serce
Łatwiej by mi było wypisać 10 moich ulubionych filmów, ulubionych, nie najlepszych, bo nie wszystko co się nam podoba, musi być od razu najlepsze :) Wtedy "Tańczący.." znalazłby się w tej 10tce, w piątce niestety się nie mieści ;)
Kolejność przypadkowa.
1.American Beauty
2.Leon Zawodowiec
3.Co się wydarzyło w Madison County
4.Arizona Dream
5.Trainspotting
potem jeszcze Thelma & Louise, Before sunrise, What's eating Gilbert Greape, Braveheart, Dances with wolves :)
Ciężko wskazać piątkę zwłaszcza, że już około 20 filmów oceniłem na 10 ale jakbym miał się pokusić to byłyby to:
1) Braveheart - Waleczne serce
2) Prawo Bronxu
3) 12 gniewnych ludzi
4) Więzień nienawiści
5) Dobry, zły i brzydki
PS: Tańczącego z Wilkami również oceniłem na 10 ale póki co właśnie te 5 filmów na chwilę obecną postrzegam jako moje najbardziej ulubione.
Pierwsza ,,piątka'' OK
1.Skazani na Shawshank (1'994) reż. Frank Darabont
2.Ojciec Chrzestny (1'972) reż. Francis Ford Coppola
3.Siedmiu Samurajów (1'954) reż. Akira Kurosawa
4.Gwiezdne Wojny Nowa Nadzieja (1'977) reż. George Lucas
5.Dobry, Zły i Brzydki (1'966) reż. Sergio Leone