PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=698847}
8,1 309 810
ocen
8,1 10 1 309810
7,5 51
ocen krytyków
Whiplash
powrót do forum filmu Whiplash

Schemat tresury przeniesiony z wielu filmów o sportowcach, wojsku, spec. służbach...nurkach bez nogi... Ciekaw jestem opinii muzyków/perkusistów. Dla mnie sceny z krwią, ranami i bólem na twarzy to zaprzeczenie radości jaką daje granie muzyki. Warsztat to rzecz ważna ale nie najważniejsza.
Jestem pewien że wielkość Buddy Rich'a nie wynikała z tego że utrzymywał tempo 400 jak automat perkusyjny.
Ogólnie film warto zobaczyć ale bez tej ekscytacji (dzieło itp)

SlimEdge

...może ktoś zrobi film o chłopcu który chce zagrać najszybszą na świecie solówkę na gitarze :)

ocenił(a) film na 8
SlimEdge

Ja jestem zdania, że mistrzostwo w każdej dziedzinie okupione jest właśnie taką morderczą pracą. To samo dotyczy muzyków, kierowców rajdowych, narciarzy, biegaczy i kogo tam sobie wymarzysz. Jeśli chcesz być najlepszy musisz pracować najciężej. Talent to 10%, reszta to morderczy trening.

ocenił(a) film na 1
fcwojtul

Ile procent stanowi praca, a ile talent jeśli rozpatrzymy dwa skrajne przypadki :)
1. Kurt Cobain - genialny gitarzysta jeśli weźmiemy pod uwagę to, że muzyka Nirvany oparta była w 90% przypadków na akordach. W latach 90tych wymyślić świeży powiew w cięższej muzyce (grunge to mieszanina hc punka i metalu) to coś co zasługuje na uwagę. Dlatego dla mnie czysty talent to wyciągnięcie czegoś z niczego, zresztą on miał niesamowitą lekkość w grze na gitarze. Tak samo zresztą Buckethead, który jest chyba największym talentem generacji X.