Miałem to napisać, ale skoro już jest to dorzucę "W Pogoni". Może i nie tak dobre jak "Kokuhaku", czy trylogia Chan-wook Parka, ale warte obejrzenia.
Polecam
Gra wstępna 1999
Pan zemsta 2002
Oldboy 2004
Pani zemsta 2005
Słodko gorzkie życie
W pogoni 2008
Ujrzałem diabła 2010
ja obejrzałabym podobny film ale raczej w sensie klimatu że sceny są fajnie kręcone, zdjęcia, ujęcia, muzyka i fajnie jak bohaterem jest nastoletni uczeń, nie koniecznie w sensie że moty zemsty czy coś :P
Czy coś jeszcze przychodzi wam do głowy? Postanowiłam reanimować trochę ten temat , bo sama szukam czegoś podobnego ;)
Pytanie brzmi czy chodzi ci o podobny technicznie czy fabularnie film? Azja i zemsta? Fajne ujęcia i młodzież jak ktoś wyżej? Pokręcone jak baranie rogi fabuły? Sprecyzuj, a pomyślimy. ;)
Bo w sumie film jest dość oryginalny i może się nie podobać, podobać średnio (jak mnie), ale coś podobnego w każdym aspekcie, to może być diabelnie ciężko znaleźć.
Motyw zemsty może być ale nie musi. Najważniejsze , żeby była dobra gra psychologiczna (to właśnie moim zdaniem jedna z największych zalet Kokuhaku). Nie zaszkodzi jak będą fajne ujęcia , bo to również stworzyło mroczny klimat tego filmu. Szukam więc ponurego , poplątanego filmu z dobrą grą psychologiczną ;)
Ciężka sprawa. Najlepszy trop, jaki przychodzi mi do głowy, to koreańskie filmy wymienione przez returnera wyżej, z naciskiem na trylogię zemsty.
Ja rzucę niżej kilka propozycji, no ale to będą filmy nawet drastycznie inne niż Kokuhaku. Tyle że np. psychologiczna gra tam się toczy na dość wysokim poziomie. I ponure. To na pewno. Myślałam, że to będzie łatwiejsze. :P
http://www.filmweb.pl/film/Znikni%C4%99cie-1988-87741
http://www.filmweb.pl/film/Trup-2012-637730
http://www.filmweb.pl/Memento
http://www.filmweb.pl/film/Baekyahaeng-2009-542414
http://www.filmweb.pl/film/W+mroku-2005-209738
Oprócz wszystkich już wymienionych ja dodam
http://www.filmweb.pl/film/Pieta-2012-646084
http://www.filmweb.pl/film/Kanako+w+krainie+czar%C3%B3w-2014-696278 - również film Nakashimy, wbija w fotel
"Dom z piasku i mgły" (2003)
"Mulholland Drive" (2001)
"Gone Girl" (2014)
"Now You See Me" (2013)
"Mr.Nobody" (2009)
"Babel" (2006)
"Byzantium" (2012)
"Eliza Graves" (2014)
"Shutter Island" (2010)