Fotograf od pokazów mody Thomas (David Hemmings) robi karierę. Jest bogaty, egoistyczny i całkowicie przekonany, że praca czyni go nowoczesnym, światowym artystą. Tymczasem w jego studiu zjawia się Jane (Vanessa Redgrave), która coraz usilniej żąda wydania zdjęć pary kochanków, którą Thomas z ukrycia sfotografował w parku. Na coraz to większych powiększeniach mężczyzna znajduje zwłoki.
Apeluję do ludzi, którzy nie przepadają za tzw. "ambitnym kinem". Niech Was nie zwiedzie ciekawy opis fabuły tego filmu. Ta fabuła odgrywa bowiem w Powiększeniu rolę drugoplanową. Ja dałam się nabrać i dwie godziny z głowy... Ten film ma raczej zachęcić do refleksji na światem, sztuką, itd. Tempo filmu jest baaardzo...
więcejSilenie się na ekscentryczność, sprowadzanie rozumienia bycia artystą do zewnętrznych atrybutów, gra pozorów, powierzchowność i brak treści - Antonioni pokazuje czym sztuka NIE jest. Natomiast w ostatniej scenie na zasadzie olśnienia głównego bohatera subtelnie wskazuje kierunek poszukiwań na drodze do zdefiniowania...
więcejSłynna ostatnia scena - brat akurat wszedł do pokoju (ma 12 lat). Spogląda na ekran i dziwi się czemu główny bohater podniósł i odrzucił "piłkę" do mimów. Mówi, że to tylko ich zabawa, a on ma taką poważną minę jakby grał z nimi. Ja, kontrując, odpowiedziałem, że to normalne, że uczestniczy w grze z nimi, piłkę...
Ten film to strata czasu.... aż szkoda słów aby go opisać. Nie wiem czemu, ale ludzie jak zobaczą znanego reżysera to od razu jakiemuś bublowi nadają nie wiem jakie znaczenia. Po prostu to jest żenujące. Co niektórzy aktorzy dobrze zagrali w pewnych scenach ale wszystko pretensjonalne a fabuła na jakieś 15 minut.