Konkurs na scenariusz "Solidarność: Pierwszy wyłom w murze"

Informacja nadesłana przez organizatora /
https://www.filmweb.pl/news/Konkurs+na+scenariusz+%22Solidarno%C5%9B%C4%87%3A+Pierwszy+wy%C5%82om+w+murze%22-40451
Europejskie Centrum Solidarności i Polski Instytut Sztuki Filmowej ogłaszają konkurs na scenariusz filmu fabularnego "SOLIDARNOŚĆ: PIERWSZY WYŁOM W MURZE

1.Przedmiotem konkursu jest scenariusz filmowy o formie i objętości wymaganej dla pełnometrażowego filmu fabularnego przeznaczonego do kin, którego fabuła dotyczy najszerzej rozumianej tematyki pozycji i roli „Solidarności” w europejskim ruchu wolnościowym w Europie środkowej i wschodniej, ze szczególnym ukazaniem złożoności dojścia do tego największego polskiego sukcesu w historii najnowszej i jego międzynarodowego wpływu.
2.Konkurs ma charakter otwarty. Tekst scenariusza musi być sporządzony w języku polskim.

3.Scenariusze należy przedkładać w siedzibie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w Warszawie, ul. Krakowskie Przedmieście 21/23,w nieprzekraczalnym terminie do 30 czerwca 2008 roku.

4.Scenariusze powinny być opatrzone godłem. W osobnej, zamkniętej kopercie opatrzonej tym samym godłem autor umieszcza swoje imię, nazwisko, adres oraz telefon kontaktowy. Na kopercie powinien znajdować się dopisek: "Konkurs na scenariusz filmu fabularnego o Solidarności".

5.Scenariusz powinien być nadesłany w sześciu egzemplarzach w wersji papierowej oraz w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej (na płycie CD lub DVD w formacie .doc lub .pdf).

6.Do każdej kopii scenariusza (w wersjach papierowych i elektronicznej) powinno być dołączone jego jednostronicowe streszczenie (ok. 2500 znaków)

7.W skład Jury wchodzi 3 przedstawicieli ekspertów PISF i 3 przedstawicieli ECS

8.Autor najlepszego scenariusza otrzyma nagrodę w wysokości 50 000 zł.

9.Po rozstrzygnięciu konkursu Polski Instytut Sztuki Filmowej dołoży starań, by nagrodzony scenariusz został zrealizowany.

10.Polski Instytut Sztuki Filmowej wspólnie z Europejskim Centrum Solidarności wskazuje producenta i reżysera filmu opartego na tym scenariuszu. Uczestnik konkursu składając scenariusz wyraża zgodę na realizację filmu według scenariusza przez producenta i reżysera wskazanych przez organizatorów konkursu.

11.Autor wyraża także zgodę na nieodpłatne opublikowanie scenariusza przez Polski Instytut Sztuki Filmowej w porozumieniu z Europejskim Centrum Solidarności.

12.Autor zgłaszający scenariusz w ramach konkursu akceptuje warunek, iż w przypadku nagrodzenia jego scenariusza i z chwilą odbioru nagrody zobowiązany jest do przekazania na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej pełni majątkowych praw autorskich i pokrewnych, w tym praw zależnych do scenariusza, który zwyciężył w konkursie. Nagroda zostanie wręczona laureatom w terminie 30 dni od dnia dokonania wyboru. W tym samym terminie zostanie zawarta stosowna umowa o przekazanie praw do scenariusza.

13.Kiedy zostanie wybrany producent filmu Polski Instytut sztuki Filmowej przekaże prawa do scenariusza wybranemu producentowi.

14.Autor wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Europejskie Centrum Solidarności.

15.W przypadku skierowania scenariusza do produkcji laureatowi konkursu przysługiwać będzie dodatkowo wynagrodzenie w wysokości 80 000 zł., które zostanie wypłacone przez producenta.

16.W przypadku niezrealizowania filmu w okresie 5 lat od rozstrzygnięcia konkursu, wszelkie prawa do scenariusza wracają do autora.

17.Prace należy przedkładać w siedzibie PISF do dnia 30 czerwca 2008 r. w sekretariacie Dyrektora.

18.Prace muszą być anonimowe, opatrzone godłem. W osobnej, zamkniętej kopercie uczestnicy składają identyfikację godła, zawierającą nazwę, imię i nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu.

19.Ogłoszenie wyników nastąpi podczas obchodów 27. rocznicy podpisania Porozumień Sierpniowych w dn. 31 sierpnia 2008.

W JURY KONKURSU ZASIADAJĄ:

Mirosław Chojecki
Organizator niezależnej działalności wydawniczej w latach 70., zajmował się powielaniem "Komunikatu" i "Biuletynu Informacyjnego" KOR. W 1977 r. stworzył Niezależną Oficynę Wydawniczą "NOWa", największe wydawnictwo działające poza cenzurą. Członek Komitetu Obrony Robotników, w okresie stanu wojennego na emigracji wydawał m.in. miesięcznik "Kontakt", produkował filmy poświęcone najnowszej historii Polski. Wrócił do kraju w roku 1990. Był m.in. doradcą ministra kultury. Założył i prowadzi przedsiębiorstwo "Media Kontakt", niezależną firmę producencką. Znany również jako producent filmów dokumentalnych. Członek założyciel i prezes Stowarzyszenia Wolnego Słowa.

Jan Dworak
Działacz polityczny, dziennikarz. W latach 70. był zaangażowany w wydawanie prasy i książek drugiego obiegu. Współredagował niezależne pismo „Opinia”. Po ogłoszeniu stanu wojennego został internowany do lipca 1982 r.. Pracował m.in. w Przeglądzie Katolickim i Tygodniku Solidarność. W 1989 uczestniczył w obradach Okrągłego Stołu w podzespole ds. środków masowego przekazu. Członek Stowarzyszenia Wolnego Słowa. Producent filmów "Weiser", „Blok.pl”, seriali: "Miodowe lata", "Kasia i Tomek" oraz programów telewizyjnych. Wiceprezes Komitetu ds. Radia i TV w 1990 roku. W latach 2004-2006 Prezes Zarządu Telewizji Polskiej S.A. Współzałożyciel i pierwszy prezes Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Filmowych i Telewizyjnych. Honorowy prezes KIPA. Obecnie prowadzi własną firmę producencką.

Maciej Grzywaczewski
Działacz Ruchu Młodej Polski. Uczestnik strajku w Stoczni Gdańskiej w sierpniu 1980 roku; jeden z autorów tablicy 21 Postulatów, wpisanej w 2003 roku na listę dziedzictwa UNESCO. Producent telewizyjny i filmowy, założyciel Agencji Filmowej Profilm w Gdańsku. Dyrektor I Programu TVP w latach 2004 – 2006. Wiceprezes Fundacji Centrum Solidarności. Obecnie w zarządzie grupy medialnej ATM odpowiada za pozyskiwanie zleceń i ofertę programową spółki.

Agnieszka Holland
Reżyser filmów fabularnych, reprezentująca polską szkołę tzw. kina moralnego niepokoju, absolwentka praskiej szkoły filmowej (FAMU). Za debiut "Aktorzy prowincjonalni" na festiwalu w Cannes otrzymała nagrodę FIPRESCI. Od 1981 pracuje za granicą, początkowo w Niemczech i we Francji, a od lat 90. w Stanach Zjednoczonych. Jej filmy telewizyjne i kinowe były wielokrotnie nagradzane na festiwalach międzynarodowych, dwukrotnie nominowana do Oscara - w 1985 roku w kategorii najlepszy film obcojęzyczny za "Gorzkie żniwa" oraz w 1991 w kategorii najlepszy scenariusz adaptowany za "Europa, Europa". Agnieszka Holland zazwyczaj sama pisze scenariusze do swoich filmów. Ponadto stworzyła scenariusze do kilku filmów Wajdy (m.in. "Bez znieczulenia", 1978, "Danton", 1982, „Miłość w Niemczech”, 1983 i „Korczak”, 1990) oraz współpracowała (była konsultantem scenariusza) przy trylogii Krzysztofa Kieślowskiego "Trzy kolory".

Jerzy Stuhr
Wybitny aktor teatralny (dwadzieścia lat w Starym Teatrze w Krakowie) i filmowy (ponad sześćdziesiąt ról w filmach fabularnych), reżyser i scenarzysta (m.in. "Historie miłosne", "Duże zwierzę", "Pogoda na jutro", "Korowód"). Wykładowca w PWST w Krakowie. Rektor tej uczelni w latach 1990 -1996 i od 2002 roku. Laureat wielu krajowych i międzynarodowych nagród za dokonania artystyczne. Od 1998 roku członek Europejskiej Akademii Filmowej przyznającej Felixy.

Krzysztof Zanussi
Polski reżyser i scenarzysta filmowy. Od 1980 jest kierownikiem artystycznym zespołu, a następnie dyrektorem Studia Filmowego "Tor". W latach 1971-1983 był wiceprezesem Stowarzyszenia Filmowców Polskich, a od 1987 r. członkiem Komitetu Kinematografii. Członek Europejskiej Akademii Filmowej. Od 1997 roku członek Papieskiej Akademii Sztuk Pięknych i Literatury. Był Prezydentem Stowarzyszenia Eurovisioni. Członek Polskiego PEN-Clubu i Stowarzyszenia Pisarzy. Profesor Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Autor cenionych w Polsce i na świecie filmów: "Życie rodzinne"”, "Za ścianą", "Iluminacja", "Barwy ochronne", "Spirala", "Struktura kryształu", "Bilans kwartalny", "Cwał", "Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową".

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones