Finał Super Bowl to w Stanach Zjednoczonych jedno z najważniejszych wydarzeń medialnych i najważniejsze wydarzenie w ciągu roku w kategorii spotów reklamowych. Więcej niż połowa Amerykanów ogląda finał futbolu amerykańskiego, który w tym roku odbędzie się na Ford Field w Detroit, a o tytuł mistrza w tym typowo amerykańskim sporcie zagrają finaliści konferencji AFC Pittsburgh Steelers z Seattle Seahawks, którzy triumfowali w NFC.
Jednak finał Super Bowl to nie tylko sport. Od kilku lat atrakcją tego wydarzenia są spoty reklamowe emitowane w przerwie meczu, który stały się kategorią samą w sobie. O czas antenowy walczą największe firmy w branży filmowej jak New Line Cinema, Paramount Pictures, Walt Disney Pictures czy Warner Bros. Pictures, które bardzo często produkują reklamę dla specyficznego widza. Muszą się one liczyć z silną konkurencją pośród 70 innych reklam, gdzie nie tylko trzeba zaistnieć, ale zostawić ślad w pamięci danego konsumenta, którzy są często zainteresowani oglądaniem samych tylko reklam.
Najbardziej pamiętnym spotem reklamowym była 59-sekundowa reklama komputerów firmy Macintosh, która została wyemitowana tylko raz w 1984 roku. Firma Apple zapłaciła imponującą wtedy sumę 1,6 mln $ za produkcję oraz pół mln $ za emisję owej reklamy. Na dzień dzisiejszy taka suma byłaby niewystarczająca nawet na czas 30 sekundowego spotu, ponieważ za taki czas należy obecnie zapłacić ponad 2 mln $, co daje ponad 80 tys. $ za sekundę emisji!
W tym roku silnie wystartują producenci filmowi, którzy postanowili wydać miliony na największy i najdroższy czas reklamowy. Zobaczymy m.in. najnowszą reklamę
"Piratów z Karaibów",
"Aut" czy
"Pan Pies" z wytwórni
Walta Disneya. Warner przygotował zapowiedzi swoich nadchodzących hitów jak
"Posejdon",
"16 Blocks" oraz
"V jak Vendetta". Zobaczymy również zapowiedź do
"Mission: Impossible III" ze stajni Paramount oraz
"Running Scared" z
Paulem Walkerem z firmy New Line Cinema.
W chwili obecnej na portalu pojawiły się już spoty, które zostaną wyemitowane podczas niedzielnego Super Bowl do filmów z wytwórni Disneya czyli:
"Auta",
"Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka" oraz
"Pan Pies" z
Timem Allenem.
Reklamy do pozostałych filmów pojawią się na portalu z chwilą oficjalnego pojawienia się na stronach dystrybutorów. Zapraszamy do oglądania.