Film nie tylko przestał zagrażać książce, ale stał się dla rynku wydawniczego kurą znoszącą złote jaja. Każda kasowa premiera filmowa wywołuje lawinę dobrze sprzedających się publikacji z nią związanych
Wydawca
"Pianisty" Władysława Szpilmana szykuje na jesień powtórną promocję książki. Wtedy właśnie ma się odbyć polska premiera nagrodzonego w Cannes filmu
Romana Polańskiego, który powstał na podstawie książki.[...]
Kasowe sukcesy na ekranie przekładają się na sukcesy wydawnicze. Po premierach filmów
"Władca pierścieni" Petera Jacksona i
"Chopin. Pragnienie miłości" Jerzego Antczaka wystawy księgarń przez dwa miesiące zdobiły dziesiątki publikacji związanych z oboma obrazami.[...]
Osiem dni po premierze filmu
Petera Jacksona w największej sieci księgarskiej w Polsce - w Empiku - sprzedaż
"Władcy pierścieni", wydanego w lutym 2002 r. przez Muzę, wzrosła o 174 proc. i pobiła rekordy sprzedaży. W pierwszym tygodniu sprzedało się 1,6 tys. egzemplarzy - podaje Beata Woszczyńska, pełnomocnik zarządu ds. marketingu strategicznego i PR sieci Empik. Rekordowo podskoczyła w tym czasie w Empiku także sprzedaż innych książek Tolkiena - "Silmarillion" (wyd. Amber) aż o 266 proc., "Hobbit, czyli tam i z powrotem" (wyd. Amber) o 182 proc. Wzrosła nawet sprzedaż dzieł Tolkiena po angielsku, które na polskim rynku rozprowadza Harper Collins - pierwszego tomu
"Władcy pierścieni" o 145 proc., a drugiego aż o 180 proc.
"Władca" i
"Hobbit" przez wiele tygodni znajdowały się w czołówce bestsellerów największej księgarni internetowej www.merlin.com.pl. [...]
Cały artykuł dostęny na
www.gazeta.pl