Z telewizji ogólnopolskich tylko Polsat zwiększył we wrześniu udział w rynku. Najwięcej ? zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej ? stracił TVN.
Liderem w ogólnej grupie 4+ pozostał TVP 1, mimo spadku udziału w rynku z 22,84 proc. we wrześniu ub.r. do 21,98 proc. we wrześniu br. Na drugim miejscu utrzymała się Dwójka, która również zanotowała spadek: z 19,04 proc. do 18,39 proc. Trzeci był TVN, który stracił najwięcej: jego udział spadł z 18,84 proc. do 16,74 proc. Niewiele mniej miał Polsat i jako jedyny poprawił wynik ? z 15,24 proc. do 16,52 proc.
I to właśnie Polsat z czwartego miejsca awansował na pozycję lidera w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat). Stało się tak mimo kiepskich wyników dwóch serialowych nowości stacji:
"Ekipy" i
"Tylko miłość". Polsat osiągnął w tej grupie wzrost z 17,78 proc. do 19,78 proc. udziału w rynku, podczas gdy inne telewizje straciły. Udział Jedynki spadł z 20,23 proc. do 19,05 proc., TVN-u z 20,23 proc. do 17,86 proc., a Dwójki z 18,10 proc. do 16,92 proc.