Superstacja zwiększa udziały w rynku telewizyjnym

Gazeta Wyborcza / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Superstacja+zwi%C4%99ksza+udzia%C5%82y+w+rynku+telewizyjnym-40149
Słaba warsztatowo i merytorycznie Superstacja systematycznie poszerza zasięg. Fachowcy od rynku telewizyjnego są zdumieni

Wydawać by się mogło, że na polskim rynku telewizyjnym, na którym o widza walczy blisko stu nadawców, nie ma miejsca na kanały reprezentujące słaby poziom. Jednak Superstacja ma widzów. W kwietniu ub.r. miała średnią widownię dobową na poziomie 6,3 tys. osób, w listopadzie już 12,3 tys. Choć np. od TVN 24, który miał wtedy średnią widownię 201 tys. widzów, dzielą ją lata świetlne, to jej lightowy profil przyciąga więcej osób niż informacyjno-biznesowy TV Biznes (w listopadzie 2,9 tys.).

- Jesteśmy kanałem informacyjnym, troszkę mniej sztywnym niż TVN 24 albo CNN. Przekazujemy newsy bardziej na luzie, z przymrużeniem oka. Naszym ideałem jest Fox News, ale nie jesteśmy konserwatywni. Superstacja to kanał liberalny nie tylko w gospodarczym rozumieniu tych poglądów - wyjaśnia Mariusz Ziomecki.

Z Superstacją współpracuje kilku znanych publicystów. Własne programy mają m.in. Janina Paradowska z "Polityki", Wojciech Mazowiecki, do połowy października ub.r. związany z "Przekrojem", i Bartosz Węglarczyk z "Gazety Wyborczej".

Prawie 72 proc. widzów Superstacji to osoby powyżej 50. roku życia, 54 proc. jest na emeryturze lub rencie, a 63 proc. mieszka w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.