Paul Johnson, szef departamentu telewizyjnego Reed MIDEM, organizator targów MIPCOM w Cannes powiedział, że liczba uczestników była o 7 proc. wyższa niż w zeszłym roku.
Liczba uczestników zakończonych w piątek 23. targów MIPCOM wyniosła 13,3 tys., a liczba wystawców ponad 4,5 tys. Oznacza to wzrost o 8 proc. Organizatorzy podają, że większa liczba wystawców spowodowana jest pojawieniem się firm oferujących kontent cyfrowy przeznaczony na nowe platformy dystrybucji, jak telewizja internetowa i telefony komórkowe.
Wzrost jest spowodowany też pojawieniem się nowych reprezentantów z rynków, wcześniej nieobecnych na targach. Przykładem są tutaj Indie, które na MIPCOM były państwem honorowym. Zanotowano 59 wystawców z tego państwa, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym aż o 392 proc.
Dobrze widoczne były w tym roku formaty polskich firm. TVP zorganizowała prezentację handlową
"Katynia" i zamieściła w ukazującej się na miejscu prasie branżowej jego reklamy. Standy
"Ekipy" ATM Grupy widoczne były w korytarzu pałacu wystawowego, a na zewnątrz jeździł obklejony logo firmy pojazd.
MIPCOM obok kwietniowych MIPTV w Cannes to największe na świecie targi, gdzie spotykają się producenci, sprzedawcy i kupujący kontent przeznaczony na różne platformy dystrybucji.