Jeden strzał, jeden trup

City Interactive przyzwyczaiło graczy do wprowadzania na rynek niskobudżetowych, przeznaczonych dla niewymagających graczy tytułów, które zamiast błyszczeć na półkach sklepów komputerowych -
City Interactive przyzwyczaiło graczy do wprowadzania na rynek niskobudżetowych, przeznaczonych dla niewymagających graczy tytułów, które zamiast błyszczeć na półkach sklepów komputerowych - lądują w małych czasopismach dla niedzielnych graczy. ''Sniper: Ghost Warrior'' jest pierwszą wysokobudżetową strzelaniną FPS, w której wcielamy się w postać strzelca wyborowego amerykańskiej armii, który zostaje wysłany na niewielką wyspę, w celu obalenia panującego tam reżimu. 

Rozgrywka przedstawiona w ''Ghost Warrior'' polega na eliminacji wrogich celów, utrudniających wykonanie zleconego nam zadania. Całość opiera się na skradaniu, czołganiu się pod chatami, ukrywaniu się wśród bujnej roślinności oraz strzelaniu do oddalonych o setki metrów wrogów. Rozgrywka jest zatem cicha, lecz bardzo emocjonująca. W grze dysponujemy karabinem snajperskim, bronią ręczną oraz nożem, który w sytuacji zagrożenia może uratować nam życie. Zamiast angażować się w otwartą walkę z dobrze uzbrojoną armią przeciwnika, będziemy zmuszeni zajmować dobrą pozycję i ze spokojem oddawać strzały z zaskoczenia. Tylko kilka razy wcielimy się w postać zwykłego żołnierza piechoty i ze standardowym karabinem maszynowym, będziemy atakować bezimiennych wrogów, znajdujących się w różnych miejscach wyspy.



Jak na dobrą strzelaninę przystało, wachlarz uzbrojenia jest dość szeroki i bardzo zróżnicowany. Oprócz wyboru kilkunastu karabinów snajperskich, możemy też skorzystać z karabinków maszynowych, broni ręcznych oraz kilku dodatkowych elementów, takich jak noże do rzucania, czy też granaty odłamkowe. Niestety, kwestia strzelania z innych pistoletów została bardzo niedopracowana. Karabiny szturmowe strzelają na oślep, nie pozwalając na prowadzenie kontrolowanego ostrzału. Na szczęście sytuacje wymagające chwycenia za takową broń pojawiają się w grze bardzo rzadko, więc powinno obejść się bez konieczności powtarzania danego etapu.

Kampania w ''Ghost Warrior'' jest bardzo krótka. Historia została podzielona na cztery akty, z czego ukończenie jednego waha się w granicach 1-2 godzin. Nie zachwyca także multiplayer, który świeci pustkami. Od momentu rozpoczęcia rozgrywki, nie znalazłem nikogo, kto akurat byłby chętny zagrać w trybie wieloosobowym. Dla znudzonych standardową historią przeznaczone zostały dwa dodatki w trybie fabularnym, różniące się głównie wysokością poziomu trudności.



Oprawa wizualna wypadła przeciętnie. Dżungla, bronie i postacie mogłyby być znacznie lepsze, a tak mogą jedynie ujść w tłoku. To samo tyczy się udźwiękowienia, które jest bardzo niedopracowane. Kto by pomyślał, że trup będzie konwersował z trupem. No cóż, takie rzeczy tylko w ''Sniper: GW''.

''Sniper: GW'' to udana, choć w dużym stopniu niedopracowana gra. Krótka historia, wiejący nudą multiplayer oraz możliwość wcielenia się w snajpera, co rekompensuje wyżej wymienione wady. Miejmy nadzieję, że nadchodząca trójka okaże się lepsza od dwóch dobrych, lecz niepozbawionych wad poprzedników. 
1 10
Moja ocena:
7
Czy uznajesz tę recenzję za pomocną?

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones