Ród smoka (2022)
Ród smoka: Sezon 1 Ród smoka sezon 1, odcinek 10
odcinek Ród smoka (2022)

Czarna Królowa

The Black Queen 59m
8,4 2 301
ocen
8,4 10 1 2301
Ród smoka
powrót do forum s1e10

Co sądzicie o odcinku finałowym? Ja dostałam osobiście to czego się spodziewałam, ale nie to na co liczyłam. Jednak akcja taka gruba byłą pod koniec. I jesteście team czarni czy team zieloni?

Satune

Odcinek średni. Na minus scena porodu, na plus końcówka.
Słabo że idą w taki temat, że kobiety mają serce i rozum a mężczyzni tylko żądze krwi i wojny. Można było to zrównoważyć. Mam wrażenie że na koniec serialu jedna królowa będzie umierać a druga że łzami w oczach będzie ją tulić i mówić jak to by szczęśliwie rządziły we dwie a wszystko zepsuł patriarchat. Jedna w dni parzyste rządzi a druga w nieparzyste i wszyscy by byli szczęśliwi.
Jestem za zielonymi, bo na chłodno rzecz biorąc mają więcej racji w kontekście sukcesji - w końcu Rheanyra porodziła bękarty - wiemy to my widzowie i wiedzą to bohaterowie (tu wynik upartego ubrązowienia Velaryonów).
Mam też nadzieję że twórcy będą nas próbowali skołować w kolejnych sezonach, a nie będą dalej iść w paskudnych, dwulicowych zielonych i dumnych, honorowych czarnych.
Dwie strony medalu, u każdego

ocenił(a) serial na 9
muhfucka4real

Może i kontekst ostatniego odcinka wynika, jakoby to czarni byli honorowi, a zieloni zdrajcami - ale bardziej na podstawie dialogów i opinii postaci. Moim zdaniem, znacznie więcej honorowych postaci jest wśród Zielonych. Przede wszystkim porównanie - królowa Alicent, a Rhaenyra - jedna wierna żona i matka dbająca o dobro rodziny, druga - igra sobie z królestwem w żywe oczy, zgrywa twardziela, a później puszcza łzy, jak to jej źle.
Sama Rhaenyra to postać, która nie mogła się odnaleźć w tym świecie, ale wujcio Daemon ją zepsuł, więc stała się, jaka się stała. Alicent - była damą dworu, robotem na rozkazy wszystkich - jej ojciec święty nie jest, ale też zaswatać córkę z królem - nie taka zła perspektywa.