PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=433913}

2012

2009
6,2 273 tys. ocen
6,2 10 1 273259
4,7 34 krytyków
2012
powrót do forum filmu 2012

Nie jest znawcą filmów, i szczerze mówiąc, nie znam się na kinie za bardzo, ale 2012 mi się spodobał. Ok. Fabuła w tym filmie jest banalna, i wiele rzeczy również. Ale ja wiedziałem, że tak będzie, bo tak musiało być. Ten film to pokaz fajerwerków. Efekty specjalne miażdżą. Już pomijam te absurdalne wyczyny tatusia limuzyną, jak jedzie 100 na godzinę przez walące się miasto, przejeżdża idealnie pod walącą się autostradą, przejeżdża przez walący się wieżowiec, z wielką gracją ucieka przed walącą się za nim ziemią. I tak najlepsze było z wulkanem. Wpada do dziury w ziemi furgonetką, ale oczywiście on wychodzi i goni pędzący samolot, chwilę później gorący pył dociera do samolotu zakrywając go na parę sekund, ale oczywiście tak "świetny" pilot jak Gordon ucieka, i samolot bez szwanku, to samo jego manewry pomiędzy walącymi się wieżowcami i w ogóle, nie mówiąc o tym jak ten ruski samolot wyprowadzili, hehe, wlecieli w dziurę, by zaraz niemal pionowo się wznieść, ważącym kilkaset ton samolotem, no no, dobre :)
Ale pomijając to wszystko, film i tak mi się spodobał, trochę się pośmiałem z absurdów, ale efekty specjalne i tak mnie powaliły. Zniszczenia niesamowite, najbardziej mi przypadły do gustu wielkie fale, szczególnie w ujęciu, gdy przyjaciel tego doktora dzwonił do niego, niesamowite wrażenie, i te syreny.
No oczywiście nie mogło zabraknąć heroicznego prezydenta USA. Choć może to dziwne, w tym filmie nie wkurzyło mnie to, bo zazwyczaj nic mnie tak nie denerwowało, jak przemowy prezydentów USA w filmach katastroficznych. No ale tu było inaczej jakoś.
Nie wiem, pewnie dlatego, że Glover to jeden z moich ulubionych aktorów(Zabójcza Broń, Predator 2 min)
No i co tam jeszcze... hmm. A no, dobry był Watykan hehe ;)