PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=31097}

Błękitny Grom

Blue Thunder
1983
7,0 6,3 tys. ocen
7,0 10 1 6319
6,0 4 krytyków
Błękitny Grom
powrót do forum filmu Błękitny Grom

Wiem że został zlicytowany i po części rozebrany.
Pozostał tylko kadłub charakterystyczny, bez ogona, silnika, lufy. Nie wiem gdzie w US się znajduje dokładnie ten eksponat. Jesli znalazł ktoś jakies fotki w sieci... dla ciekawych ludzi (takich jak ja) prosze o podanie do nich linka :)

You_Can_Call_Me_ICE

Mały EDIT do mojej wypowiedzi w poprzednim wątku.
Maszyna którą widziałem to nie szczątki kompletnego śmigłowca.... to model kadłuba do kręcenia scen w środku. Znajduje się w studiu Disneya na Florydzie, niestety pod chmurką wraz z innymi eksponatami. Trochę juz po tych nastu latach się zaczyna rozkładać na części pierwsze.

Oto jego zdjęcia:

http://www.beachfreaks.nl/gallery/gallery2/main.php?g2_itemId=4866



A tutaj zdjęcia stanu obecnego i stanu w jakim był gdy kręcili film:

http://airwing.uplink.com.au/bluethunder/index.cgi?act=thread&f=1&i=7


Śmigłowce kompletne latały kilka lat jeszcze i zagrały w serialu McGyver, oraz serialu o sowietach w ameryce zatytułowanym "AMERIKA"
Obecnie nie wiadomo co się z nimi stało. Wiadomo tylko tyle że były dwa latające (lub 3 wg róznych wersji) oraz 2 do kręcenia w kokpicie ujęć.
Maszyny te były przerobione na potrzeby filmu na bazie istniejącego już śmigłowca - Aérospatiale SA341 Gazelle (N777GH)



HISTORIA ŚMIGŁOWCÓW "Błękitny Grom" GRAJĄCYCH W FILMIE:


Oto dane obu śmigłowców (czyli kiedy zostały wyprodukowane i kto stawał sie ich posiadaczem):

(1 helikopter o numerze seryjnym 1066)
SA.341G; S/N 1066; Wyprodukowany w 1973r; temporary regd. F-WKQD to SNIAS; regd.

-31/7/74 N57936 to Vought Helicopter Co.; regd.
-2/10/74 N37LR to L.T. Ruth Coal Co.; sold to Kentucky Gem Coal Co. Inc.
-10/10/74; purchased to Continental Flying Service, Inc.
-19/11/76; regd.
-17/12/76 same reg. to Continental Flying Service Inc.;
-20/12/76 purchased to L.T. Ruth Coal Co.; reg. N37LR reserved
-10/76; regd.
-11/1/77 N37LR to L.T. Ruth Coal Co.; purchased
-19/8/81 to Columbia Pictures Industries, Inc.; allocated experimental reg.
-28/11/83 N51BT to Columbia Pictures; purchased
-25/10/84 to Mr. Michael E. Grube; w/o
-23/6/94; dismantled for parts; NOTES: a) during 1981 modified for movie requirements on
(helikopter wylatał łacznie) 1704.7 godzin by R.W. Martin, Inc. (Cinema Air); b) used as mod for film "Blue Thunder" and "Amerika" TV miniserial (pilot: Jim Gavin)

(2 helikopter o numerze seryjnym 1075)
SA.341G; S/N 1075; Wyprodukowany w 1973; regd.

-7/8/73 N94494 to G. D. Turner (Vought Helicopters Co.); re-regd.
-25/9/73 N94494 to N777GH Holley & Beck; regd.
-2/3/77 to F.R.B.C. Leasing Co.; leased
-14/3/77 to Mocomb Contracting Corp.; leased
-29/9/80 to P. Bosco & Sons, Inc. (fmr. Mocomb Contr.);
-17/8/81 purchased by F.R.B.C. Leasing Co. to Moceri Management Co.; purchased
-19/8/81 to Columbia Pictures Industries, Inc.; allocated experimental reg.
-16/11/81 N52BT to Columbia Pictures Inc.; regd.
-21/3/86 same reg. to Mr. Michael E. Grube; Cof Reg. cancelled
-16/8/88; dismantled (scrapped) for parts, w/o; NOTE: a) during 1981 modified as movie requirements by R.W. Martin, Inc. (Cinema Air)



Jak widać nie były to nowe sprzęty zakupione tylko na potrzeby filmu, lecz już używane i przekazane/sprzedane przez firmę R.W. Martin, Inc.

Co się z nimi stało po nagrywaniu seriali z ich udziałem nie wiadomo...