Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tymi 48 klatkami tak z polskiego na nasze. W czym to jest
lepsze od 24 klatek?
Płynniejszy, bardziej realistyczny obraz. 24 klatki mają to do siebie, że podczas oglądania mamy wrażenie jakby przeskakiwania między klatkami (bardzo bardzo niewielkiego) a przy 48 tego nie ma.
Może dlatego, że ludzie są po prostu do tego nieprzyzwyczajeni. Nie wiem jak to wyjdzie w Hobbicie, ale ja bardzo lubię filmy w standardowych 24fps, bo to przeskakiwanie klatek daje bardzo fajny, moim zdaniem, efekt.
To raczej nie jest kwestia fajnego efektu tylko przyzwyczajenia. Całe życie oglądamy 24 fps i nic dziwnego, że niektórzy narzekają na dwukrotne podwyższenie częstotliwości.
W moim przypadku akurat chodzi właśnie o efekt. Ogólnie nie znam się na tych filmowych technologiach. Zawsze oglądając filmy zastanawiałem się czemu zawdzięczają one taki specyficzny obraz i dopiero przy okazji Hobbita dowiedziałem się, że jest to sprawa ilości klatek na sekundę.
obraz jest ostrzejszy, nie ma rozmyć, nie ma równeiż filmowego ziarna. To rzeczywistość na ekranie :)
http://www.lukeletellier.com/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id =The+Hobbit+Trailer+%40+48fps+-+High+Quality.flv
To jest konwersja i brakuje wielu klatek, które powinny być, ale podlgąd już jako taki jest.
obejrzeć dwa razy polecam, wygląda to świetnie, już nie mogę się doczekać pełnego filmu za dwa tygodnie :D
Widzę że są już odpowiedzi ale tak dla uzupełnienia
Dokładnie to są klatki na sekundę czyli ilość obrazów wyświetlanych w ciągu 1 sekundy (powyżej ok. 30 skoki są niezauważalne)
A czy np na płytach dvd też to stosują czy będą stosować (a może raczej na blureyu) i czy telewizor musi być dostosowany?
no nie wiem jak wam ale mi się totalnie nie podoba 48 klatek... ruchy są takie dziwne, jakby groteskowe ;/ nie ma to jak stare dobre 24