Obijanie mordy obijaniem mordy, ale ten film nie został wyprodukowany w hong kongu.Broń boże, historia jest naiwna, do tego masa patosu, brak logiki w niektórych scenach(cudowne kilka teleportacji Yip Mana, zaraz po cięciu montażowym), bezpłciowy główny bohater, który zna dwie miny z uśmiechem na ryju, i bez uśmiechu na ryju.
Wszystko wygląda niczym made by USA, tak naprawdę chyba nie będą robić remakeu bo i po co skoro bardziej amerykański ten film być nie mógł.
Sceny akcji wyglądają naprawdę nieźle, niestety w tym filmie trudno odróżnić jest
czy mistrzowie walczą jakimiś innymi stylami, bo każda walka wygląda podobnie,
o wiele lepiej było to rozwiązane w np: Pijanym Mistrzu.
Fabuła, to schemat który schematem, schemat pogania, jeden wielki standard, wielka szkoda że nie zrobiona jakiejś króciutkiej scenki w której Bruce(ofkors grany przez kogoś podobnego) zaczyna pobierać nauki w tej szkole walki.
Ehh i ten główny bohater, ucieleśnienie wszystkich cnót...
Nie polecam, no chyba że macie sporo do wypicia, bo wtedy można olać mankamenty
i rozkoszować się mordo klepką.
"Nie polecam, no chyba że macie sporo do wypicia, bo wtedy można olać mankamenty
i rozkoszować się mordo klepką." i właśnie dlatego dałem 5 ;)
Usiłuje sobie wyobrazić jak mógłby powstać w USA tamtejszy remek półbiograficznego filmu o życiu Chińczyka który co gorsza nigdy nie opuścił Chin.Oceniając po opinii nie znasz się kompletnie na sztukach walki,a powinieneś wiedzieć że takie filmy robi się dla pasjonatów i w ogóle fanów kina kopanego,a nie gościa co ma w planach obejrzeć każdy nieco bardziej popularniejszy film,bo potem takie właśnie oceny i opinię widzę.
Zaś patrząc na ostatnie zdania o Brusie to chyba mówisz o części 2 nie pierwszej,czy jesteś absolutnie pewien że widziałeś część pierwszą?
Oglądałem wszystkie osiem części, a jedno marne zdjęcie jest kompletnym zawodem co do Brucea.
"Usiłuje sobie wyobrazić jak mógłby powstać w USA tamtejszy remek półbiograficznego filmu o życiu Chińczyka który co gorsza nigdy nie opuścił Chin."- Kompletnie nie zrozumiałeś, początku mojej wypowiedzi, a po za tym nie takie remake USA tworzyło.
"Oceniając po opinii nie znasz się kompletnie na sztukach walki,a powinieneś wiedzieć że takie filmy robi się dla pasjonatów i w ogóle fanów kina kopanego,a nie gościa co ma w planach obejrzeć każdy nieco bardziej popularniejszy film,bo potem takie właśnie oceny i opinię widzę."- No spoko dajmy na to oglądam dwa filmy, jeden to właśnie Yip Man a drugi to tak First Class, w tym pierwszym chodzi o akcje i właśnie jakieś tam sztuki walki, są? Są, co mamy dalej pełną tonę głupoty, schematu i ogólnego bezmózgowia. Za to przy drugim filmie chodzi o efekty specjalne i akcje, i oprócz tego ma on świetnie rozpisane postacie, dobry OST, i kilka trzymających w napięciu scen, bez zbędnego patosu, a na dodatek film w paru momentach jest śmieszny.
Reasumując, tworząc jakiś film trzeba pamiętać, że oceniana jest CAŁOŚĆ, a nie jedna cecha.
Aaaa kompletnego nie mam pojęcia o sztukach walki, ale nie zmieniam zdania że w innych filmach lepiej pokazywano różnorodne style.
Jakie 8 części?powstały tylko dwie ta niby trzecia wcale nie jest związana z wcześniejszymi.Zrozumiałam twoją wypowiedź chodziło ci o to że ten film jest wg.Ciebie bardziej amerykański niż Chiński ale i tak remaku made in USA sobie wyobrazić nie umiem bo amerykanie raczej nie filmują mniej lub bardziej prawdopodobnych biografii Chińczyków nawet jak ci są mistrzami kung fu.W tym filmie chodzi o ładne przedstawienie pewnego fragmentu życia naprawdę istniejącego gościa z tym że z przyczyn obyczajowych(i nie tylko) film powstał jakby był ocenzurowany czyli usuniętą wszystkie wątpliwe moralnie elementy jego biografii dlatego też ten film wygląda jak wygląda.A X-men to kolejna wersja i próba przeniesienia na duży ekran komiksowych super hero i nie ma tam jakiś sztuk walki tylko walka między mutantami a ludźmi bezstylowa jak już jesteś tym zainteresowany.Skoro gość tj.Yip man był wielkim mistrzem Wing chun to ciężko żeby walczył w 5 różnych stylach jak robią to Jackie Chan czy też Sammo Hung w swoich filmach,czy to za trudne do pojęcia?A Japończycy w trakcie okupacji sporej czesci Azji trenowali też tylko że swoje własne style.Problem jest w tym że różne style sztuk walki różnią się tak naprawdę od siebie sposobem treningu,formami i metodą walki,i filozofią twórcy czy też twórców stylu,a nie samymi technikami,te ostatnie są takie same w karate,kung fu czy nawet w jujitsu,różnice są szczególnie eksponowane tylko do filmów dla tych co lubią sobie mordobicie pooglądać,ale większość i tak nie odróżnia taekwondo od karate,czy muy thai chyba ze jest to wyraźnie zaznaczone w filmie.
"Jakie 8 części?powstały tylko dwie ta niby trzecia wcale nie jest związana z wcześniejszymi." - Mam Ci za każdym razem jak sobie żartuje zaznaczać wielkimi literami to w tekście?
"X-men to kolejna wersja i próba przeniesienia na duży ekran komiksowych super hero i nie ma tam jakiś sztuk walki tylko walka między mutantami a ludźmi bezstylowa jak już jesteś tym zainteresowany." - Dalej nie rozumiesz, pokazałem ci przykład filmu który ma dobrych kilkanaście składowych, dzięki temu uważam go za dobry(oczywiście że nie porównuje tych dwóch filmów pod względem gatunku bo to nie miało by sensu), a Yip Man ma dobrą jedną czy dwie, a kilka nie tyle kulawych co po prostu żenujących.
Z tego co pokazywano w filmie Yip Man walczył innym stylem od praktycznie każdego swojego przeciwnika, z tym że tego kompletnie nie widać, a skoro film poszedł w realizm dotyczący stylów walki to dlaczego nie jest realistyczny i w innych sprawach? Przełknął bym to spokojnie, gdyby wszystko zrobione było niemal dokumentalnie, albo kompletnie na odwrót zrobić kilka walk gdzie widać odmienne style, całkowicie je przerysować, a i w tedy o fabułę nie trzeba było by się tak martwić.
"ale większość i tak nie odróżnia taekwondo od karate,czy muy thai chyba ze jest to wyraźnie zaznaczone w filmie." - a jak mają odróżniać skoro nie jest to zaznaczone w filmie, i się tym nie interesują?? Jeżeli reżyser robi film dla mas( a ten takowym jest) to powinien zadbać o chociaż prostą edukację widza w sprawach sztuk walki.
Tak się składa że są w tym filmie widoczne wyraźne różnice w stylu miedzy tym co walczy Yip man a inni, jeżeli jej nie widziałeś no cóż...
A co do fabuły już pisałam ten film to wygładzona,wyidealizowana biografia a raczej jej fragment co oczywiście wcale nie musi się podobać,ale ty nadal mieszasz fikcję komiksową(historia X-menów) z biografią żywego człowieka.Myślisz że ja gość żył w trudnych czasach to zaraz musiał mieć ciekawe życie?
Próbuję ci wytłumaczyć że różnice w stylach sztuk walki to zazwyczaj różnica w sposobie treningu,filozofii twórcy stylu ,metodach treningowych ,formach(kata czy jaką inną nazwę wolisz) ale nie wykonywanych technikach.Kopnięcie zawsze będzie kopnięciem podobnie jak uderzenie mogą nawet identycznie wyglądać dla takiego laika jak ty nie widać różnicy ale ja ją widzę.Czy Japończycy mają przed walką wołać że walczą własnie w stylu karate?a nie np.jiu jutsu i jeszcze podać odmianę?To nawet byłoby ciekawe..z tym że tego nikt nie robi w żadnym filmie.
"A co do fabuły już pisałam ten film to wygładzona,wyidealizowana biografia a raczej jej fragment co oczywiście wcale nie musi się podobać,ale ty nadal mieszasz fikcję komiksową(historia X-menów) z biografią żywego człowieka.Myślisz że ja gość żył w trudnych czasach to zaraz musiał mieć ciekawe życie?" - O mój Boże, teraz czytaj uważnie bo nie chce mi się po raz setny powtarzać. Napisałem o X - men bo ten film miał wiele plusów nie tylko efekty specjalne które dzisiaj są domeną filmów sci-fi. I nie porównywałem go między gatunkami z Yip Man co starasz mi się po raz wtóry zarzucić, chciałem Ci tylko pokazać że w filmie w którym chodzi o mordoklepę, tak naprawdę potrzeba o wiele więcej aby nazwać go chociaż dobrym.
Z tym ciekawym życiem to mnie zarzynasz na miejscu, gdzie ja narzekam że ma życie nie ciekawe??
Narzekam na schematyczność i wyidealizowanie głównej postaci, na schematy które kują w oczy.
"Próbuję ci wytłumaczyć że różnice w stylach sztuk walki to zazwyczaj różnica w sposobie treningu,filozofii twórcy stylu ,metodach treningowych ,formach(kata czy jaką inną nazwę wolisz) ale nie wykonywanych technikach.Kopnięcie zawsze będzie kopnięciem podobnie jak uderzenie mogą nawet identycznie wyglądać dla takiego laika jak ty nie widać różnicy ale ja ją widzę." - No to ci gratuluję że odróżniasz te różnice, tylko dlaczego w filmie który widocznie jest dla mas, ludzi którzy pojęcia nie mają o tym temacie, ktoś nie obeznany nie może dostrzec tych różnic.
Pewnie dalej nie rozumiesz to napiszę dalej, kiedy robisz film dla mas, i kładziesz w nim tak schematyczną i naiwną fabułę, musisz się liczyć z tym że adresujesz film do ludzi którzy nie znają się na sztukach walki, i dlatego obowiązkiem powinno być ukazanie tych różnic w dość widoczny sposób, bo bez tego każda walka wygląda podobnie.
Walki powinny być różnorodne, a nie jak tutaj gratką dla maniaków a cała reszta i tak wie że mistrz Yip po lekkich problemach w finale rozłoży przeciwnika bo tak każe schemat.
Jeszcze raz napiszę w innych filmach widać tę różnicę, pomiędzy walkami.
To chiński film a oni wbrew temu co myślisz widzą różnicę(nawet ich masy) i gdyby ten film się ludziom tak bardzo nie podobał to nie powstałaby część druga.A właśnie ludziom podobają się walki w tym bo są w miarę realne ,no ale ty jesteś specem od tego jak co ma wyglądać i co się ludziom może podobać lub nie...
"A właśnie ludziom podobają się walki w tym bo są w miarę realne ,no ale ty jesteś specem od tego jak co ma wyglądać i co się ludziom może podobać lub nie"- Nom jestem specem od tego co mi się podoba a co nie.
"i gdyby ten film się ludziom tak bardzo nie podobał to nie powstałaby część druga"- taa to dlaczego powstał taki film jak Blood Feast 2, z tych samych powodów??
Nie mam pojęcia nie widziałam tego filmu,ale powstają takie filmy jak np.Boa vs Pyton i jemu pokrewne, i cały cykl Anakonda dla kogo nie wiem,ale filmy o sztukach walki powstają dla tych co interesują się tym tematem i lubią oglądać takie właśnie filmy czyli o sztukach walki,mistrzach tychże walk i samo mordobicie.
Dobra kończę bo nie mamy sobie już co wyjaśniać, ale tak na sam koniec bo nie wiem czy dotarło to do Ciebie. Czasem sequele powstają z nieznanych zwykłym ludziom powodów.
"trudno odróżnić jest
czy mistrzowie walczą jakimiś innymi stylami, bo każda walka wygląda podobnie,
o wiele lepiej było to rozwiązane w np: Pijanym Mistrzu"
jeśli nic wcześniej nie ćwiczyłeś będzie ci trudno cokolwiek odróżnić...
http://www.filmweb.pl/film/Pijany+mistrz-1978-40692
...to jest komedia! Jackie Chan to tylko baletmistrz i kaskader!
"Jackie Chan to tylko baletmistrz i kaskader!"- http://pl.wikipedia.org/wiki/Jackie_Chan
Nie przepadam za Jackiem, ale nie zmienia to faktu że mu sporo umniejszasz.
A co do Pijanego Mistrza, tak to jest komedia w dodatku komedia zamierzona.
Yip Man to już komedia nie zamierzona.
Jackie Chan to zdecydowanie mniejszy kaliber...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Donnie_Yen
Donnie Yen (born 27 July 1963) is a Hong Kong actor, martial artist, film director and producer, action choreographer, and world wushu tournament medalist.[2] Apart from being a well-known film and television actor in Hong Kong, Yen has also gained international recognition for appearing in many films together with other prominent and internationally-known actors such as Jackie Chan, Jet Li and Michelle Yeoh.
Yen is widely credited by many[3][4][5] as the person responsible for popularizing the traditional martial arts style known as Wing Chun. He played the role of Wing Chun grandmaster Ip Man in the 2008 film Ip Man, which was a box office success. This has led to an increase in the number of people taking up Wing Chun, leading to hundreds of new Wing Chun schools to be opened up in mainland China and other parts of Asia.[6] Ip Chun, the eldest son of Ip Man, even mentioned that he is grateful to Yen for making his family art popular and allowing his father's legacy to be remembered.[7]
Yen is considered to be Hong Kong's top action star; director Peter Chan mentioned that he "is the 'it' action person right now" and "has built himself into a bona fide leading man, who happens to be an action star."[8] Yen is widely credited for bringing mixed martial arts (MMA) into the mainstream of Asian culture, by choreographing MMA in many of his recent films. Yen has displayed notable skills in MMA, being well-versed in Boxing, Kickboxing, Muay Thai, wrestling, Karate and Brazilian Jiu-Jitsu. Seen as one of the most popular film stars in Asia in recent years, Yen is currently the highest paid actor in the whole of Asia.[9]
Early life
Yen's mother, Bow-sim Mark (麥寶嬋), is a Wudangquan (internal martial arts) grandmaster, while his father, Klyster Yen (甄雲龍), is a newspaper editor.[10] When Yen was two years old, his family moved to Hong Kong, and then to Boston, Massachusetts, United States when he was 11.[11] His younger sister, Chris Yen, is also a martial artist and actress, and appeared in the 2007 film Adventures of Johnny Tao: Rock Around the Dragon.
At a young age, under influence from his mother, Yen developed an interest in martial arts and began experimenting with various styles, including tai-chi and other traditional Chinese martial arts. Yen focused on practicing wushu after dropping out of school. His parents were concerned that he was spending too much time in the Boston Combat Zone, that they sent him to Beijing on a two-year training program with the Beijing Wushu Team.[11] When Yen decided to return to the United States, he made a side-trip to Hong Kong and met action choreographer Yuen Woo-ping there.
Yen also came from a family of musicians. His mother is a soprano, in addition to being a martial arts teacher in Boston, while his father is a violinist.[12] Since young, he was taught by his parents to play musical instruments, including the piano.[13][14] He also knows hip-hop dancing and breakdancing.[15][16][17]
[edit] Career
Yen took on the role of a stuntman in his earliest films, Shaolin Drunkard (1983) and Taoism Drunkard (1984). At the age of 20, he took on his first acting role in the 1984 film Drunken Tai Chi, and the film helped to make Yen more notable, even though it was not a critical success.
After filming Drunken Tai Chi and Tiger Cage (1988), Yen made his breakthrough role as General Nap-lan in Once Upon a Time in China II (1992), which included a dramatic fight scene between his character and Wong Fei-hung (played by Jet Li). Yen and Li appeared together again in the 2002 film Hero, where Yen played a spear (or qiang) fighter who fought with Li's character, an unnamed swordsman. The film was nominated for the Best Foreign Language Film Oscar at the 2003 Academy Awards but lost to the German film Nowhere in Africa.
In 1995, Yen starred as Chen Zhen (Cantonese: Chan Zan) in the television series Fist of Fury produced by ATV, which is adapted from the 1972 film of the same title that starred Bruce Lee as Chen Zhen. Yen reprised his role as Chen Zhen in the 2010 film Legend of the Fist: The Return of Chen Zhen.
In 1997, Yen started a production company called Bullet Films, and made his directorial debut[18] in Legend of the Wolf (1997) and Ballistic Kiss (1998), in which he played the lead character. Yen went on to choreograph fight scenes and appeared in minor roles in some Hollywood films, such as Highlander: Endgame (2000) and Blade II (2002).
In 2003, Yen co-starred with Jackie Chan in Shanghai Knights. His role of the antagonist, Wu Chow, was originally offered to Robin Shou, who played his on-screen nemesis in Tiger Cage 2 (1990), but Shou turned down the offer due to scheduling conflicts and Yen took the role.
Yen choreographed most of the fight animation in the 2004 video game Onimusha 3, which featured actors Takeshi Kaneshiro and Jean Reno. Yen continued to be active in the Hong Kong cinema in the 2000s, starring as Chu Zhaonan in Tsui Hark's wuxia epic film Seven Swords, and as Ma Kwun in Wilson Yip's brutal crime drama film SPL: Sha Po Lang in 2005. Both films were featured at the 2005 Toronto International Film Festival. Later that year, Yen co-starred with Nicholas Tse and Shawn Yue in Wilson Yip's Dragon Tiger Gate, an adaptation of Wong Yuk-long's manhua series Oriental Heroes. Yen also worked as action choreographer in Stormbreaker, starring Alex Pettyfer. Yen's continued to work with Wilson Yip in Flash Point (2007) in which he starred as the lead character and served as producer and action choreographer for the film. He won the Best Action Choreography at the Golden Horse Film Awards and the Hong Kong Film Awards for his performance in Flash Point.
In 2008, Yen starred in Ip Man, a semi-biographical account of Yip Man, the Wing Chun master of Bruce Lee. Ip Man marked Yen's fourth collaboration with director Wilson Yip, reuniting him with his co-stars in SPL: Sha Po Lang, Sammo Hung and Simon Yam. Ip Man became the biggest box office hit to date which featured Yen in the leading role, grossing HK$25 million in Hong Kong and 100 million yuan in China.[19][20] In July 2011 it was announced that Yen and Cecilia Cheung would be cast in a Hong Kong remake of Mr. & Mrs. Smith, titled Assassin Couple.[21]
In August 2011, while Yen was on a vacation with his family in the United States, he reportedly received an invitation by producer Avi Lerner to star in The Expendables 2. It was stated that Yen is considering the offer, and have many films at hand, and will not decide until he sees if the script appeals to him or not.[22]
[edit] Action choreography
Apart from being an acclaimed martial artist and actor, Yen is also a world class action choreographer, and his on-screen choreography has been recognized through the numerous awards he has attained.
In recent years, Yen was successful in including mixed martial arts (MMA) into his action choreography in various films, a feat most other action directors have been unsuccessful at accomplishing so far.[citation needed] Flash Point, a film fully choreographed by Yen using MMA was a huge success. His work as a choreographer won him "Best Action Choreography" awards at the 27th Hong Kong Film Awards and the 2008 Golden Horse Film Awards. Another notable MMA film involving Yen is SPL: Sha Po Lang.
Yen was the fight choreographer for the 2010 film Legend of the Fist: The Return of Chen Zhen. For this film, Yen mentioned that he included Jeet Kune Do elements as a tribute to Bruce Lee, who played Chen Zhen in the 1972 film Fist of Fury.[22] Furthermore he incorporated many MMA elements in the film, coupled with the utilisation of Wing Chun. MMA is an interdisciplinary form of fighting utilising elements of Brazilian Jiu-Jitsu, judo, karate, boxing, kickboxing and wrestling, which is evident in the film. Yen also stated that the concept behind Bruce Lee's Jeet Kune Do is similar to that of MMA, hence the incorporation of many forms of martial arts is a necessity in this film.[23]
Due to his notable success in action choreography, he is invited to choreograph most of his latest and upcoming films such as The Lost Bladesman, Wu Xia and The Monkey King.
[edit] Martial arts history, style and philosophy
Yen describes himself as a mixed martial artist, and this is evident from his style.[24] He learned wushu from a young age, under his mother's tutelage. He then went on to learn taekwondo in his teenage years, and currently holds a 6th degree black belt in taekwondo.[25] When he was a teenager, he obtained a medal in a wushu competition held in the United States, known as Boston Combat Zone. At the time, the Beijing wushu team had a scout in the United States, and invited Yen over to Beijing, China, where he began training at the Beijing Sports Institute, the same facility where champion-turned actor Jet Li trained; this is where the two of them crossed paths for the first time.[26]
Yen later went on to discover and to seek knowledge on other martial arts style, he would later obtain belts from judo and Brazilian Jiu-Jitsu, and went on to study the art of parkour, wrestling, Muay Thai, kickboxing and boxing under various trainers. His exposure of mixed martial arts (MMA) was heightened when he went back to the United States from 2000 to 2003, while making his Hollywood debut, he also took time off to learn the various martial arts form.[27] The progress was evident when he returned back to Asia, where he implemented his new found knowledge of MMA showcased in films such as SPL: Sha Po Lang (2005) and Flash Point (2007).
Near the end of 2007, Yen added a new martial arts system to his arsenal. He was offered the role of Wing Chun grandmaster and Bruce Lee's mentor, Ip Man, in a 2008 film named after the grandmaster. He worked hard and studied Wing Chun under Ip Man's eldest son, Ip Chun for 9 months before tackling the role.[28][29]Ip Chun has since praised Yen for his effort, and complimented that Yen is a great martial artist and a fast learner, and has managed to grasp the full concept of Wing Chun much faster than anyone he has taught.[30]
Yen believes in practical combat, and in his opinion, MMA is the most authentic type of practical combat. He has particular interest in the art of Brazilian Jiu-Jitsu and has obtained a purple belt.[31] He has mentioned that he would have entered the Octagon, joining the Ultimate Fighting Championship if he did not have a recurring shoulder injury.[32]
Yen's philosophy is that, even though there are many technical aspects of the various martial arts form, however the most effective form of combat is when the strength of the martial arts are added together, when various martial arts work together harmoniously. The essence of martial arts is the flow, the flow or images, the flow of music, the flow of communication between an artist and the audience. Martial art is a form of expression, an expression from your inner self to your hands and legs. Yen has a famous quote, "When you watch my films, you're feeling my heart."[33]
Czy ja gdzieś napomknąłem iż Chan jest lepszy bądź bardziej kung fu-owy od Yena?
Raczej nie a więc wklejania tej biografii ni hu hu nie rozumiem.