1 godz. 47 min.
5,2 4 938
ocen
5,2 10 4938
3 731
chce zobaczyć
5,2 16
ocen krytyków
{"rate":5.1875,"count":16}
{"type":"film","id":782714,"links":[{"id":"filmWhereToWatchTv","href":"/film/Ja+teraz+k%C5%82ami%C4%99-2019-782714/tv","text":"W TV"}]}
powrót do forum filmu Ja teraz kłamię
  • dansty ocenił(a) ten film na: 7

    Cały film jest alegorycznym przedstawieniem relacji celebrytów i ludzi, którzy się nimi interesują. "Konfesjonał Gwiazd" to metafora, za pomocą której reżyser pokazuje, w jaki sposób ludzie podchodzą do sław.
    W pierwszych scenach filmu widzimy więc aktorkę po wypadku samochodowym, przykutą do wózka inwalidzkiego, martwiącą się o córkę wymagającą rehabilitacji. Towarzyszy jej bezrobotny mąż, z zawodu reżyser, który nie jest w stanie podjąć pracy zarobkowej. Trzecią osobą jest nastoletnia piosenkarka, która odbyła odwyk i chce otworzyć fundację dla dzieci z sierocińca. Wszyscy oni otrzymują od widzów "Nie". Ludzie im nie wierzą, bo celebryci nie chcą dzielić się szczegółami swojego życia. Nie ma na nich popytu, nie są ciekawi, więc nie mają pieniędzy na swoje potrzeby. "Wierzy pani we wszystko, co piszą w brukowcach?", pyta Celia, jednocześnie dając nam klucz do zrozumienia historii. Ludzi interesuje córka, która zginęła w wypadku, dziecko wymagające rehabilitacji nie jest ciekawe.
    Wszystko, co dzieje się poza sceną programu nie ma tak naprawdę miejsca.
    Po opadnięciu kurtyny zaczyna się mistyfikacja. Kai, wierząca swoim gościom, przygotowuje z nimi intrygę. Wymyślają historię, według której Yvonne nie dorastała w sierocińcu, ale jest córką Celii i jej byłego męża. Dobudowują do tego inne wymysły, tak by przykuć uwagę publiki. Kiedy bohaterowie wracają na scenę talk-show, otrzymują "Tak". Przykuli zainteresowanie ludzi, są popularni, znowu zarabiają i mogą przeznaczyć pieniądze na swoje potrzeby. Ludzie głosują na podstawie tego, czego dowiedzieli się, gdy gwiazdy były przed nimi schowane. Nie interesuje ich prawda, wolą zasłyszane opowieści.
    A co z historią, którą śledziliśmy przez cały film? Nie było jej. To gra reżysera z widzem, sposób przedstawienia nieprawdziwych opowieści, które rozpuścili uczestnicy talk-show wspólnie z Kai. Każda kolejna część tryptyku jest coraz bardziej absurdalna, tak że odsłona Yvonne wspina się na wyżyny groteski. O to jednak chodziło, żeby zobaczyć, w ile jesteśmy w stanie uwierzyć. Fragmenty kostki Rubika umieszczone w historii Celii i Mata na koniec układają się w pełen obraz, ale co z tego, skoro jest on fałszywy i nadaje się tylko do zgniecenia.

  • Agatonik ocenił(a) ten film na: 7

    dansty Dokładnie też tak zinterpretowałam ten film. Ludzie nie chcą prawdy, wolą być mamieni kłamstwami, byle tylko były albo ekscytujące, albo przedstawiały rzeczywistość taką, jakiej chcą, jaka jest zgodna ze stereotypowymi wyobrażeniami lub taką, która obiecuje spełnienie ich potrzeb. Smutne.