Mario Bava: Operazione paura

2004 53 min.
6,7 10
ocen
6,7 10 1 10
13
chce zobaczyć
powrót do forum filmu Mario Bava: Operazione paura
  • harryroat ocenił(a) ten film na: 6

    Martin Scorsese: Bava nie był wielkim narratorem, ale nie chciał nim być ani nie starał się nim być. Był dobry- bardzo dobry- w czymś innym. Używał światła, cienia, koloru, dźwięku, ruchu i struktury, aby prowadzić swoich widzów nieodkrytymi ścieżkami czegoś w rodzaju zbiorowego snu.
    Bava był mistrzem swojego rzemiosła i wiedział jak kreować nastrój, gdzie każdy dźwięk, każdy ruch kamery i każdy element scenografii podkreśla atmosferę tajemnicy i odizolowania.

    Tim Burton: Bava miał zmysłowy styl, który pomijał twój umysł i trafiał prosto do twojej duszy. Zawsze uważałem, że kino powinno opowiadać za pomocą obrazów, a Bava był temu najbliższy. Jego filmy nadal tkwią w mojej podświadomości, chociaż często nie zdaję sobie z tego sprawy.

    Guillermo del Toro: Jeśli baśnie są odzwierciedleniem naszej podświadomości, jak chciał Bruno Bettelheim, to musimy uznać Bavę za twórcę najbardziej operowych, najbardziej wystawnych wizji naszej podświadomości, gdzie nasze najciemniejsze lęki zyskują nieprawdopodobnie bogatą oprawę kolorystyczną i wymiar zmysłowy. Nikt nie znał ósmego kręgu piekła tak dobrze jak Bava.

    Quentin Tarantino: Jestem wielkim fanem Mario Bavy- był jednym z pierwszych moich idoli filmowych. Sposób w jaki używam światła w moich filmach jest całkowicie ukradziony od Bavy, nawet jeśli wiem, że nigdy nie będę tego robił równie dobrze jak on!

    Roger Corman: Sądzę, że Bava był błyskotliwym artystą, prawdziwym artystą, a jego filmy były uniwersalne. Jego geniusz sprawił, że stał się inspiracją dla artystów, którzy przyszli po nim.
    Jeśli był odrobinę pod moim wpływem, jak mi się wydaje, to raczej w sprawach koncepcyjnych niż technicznych, gdyż pod względem technicznym był geniuszem.

    Romano Coppola: Odkryłem jego filmy podczas zdjęć próbnych do "Drakuli", w wersji wyreżyserowanej przez mojego ojca. W "La maschera del demonio" jest scena z dyliżansem, gdzie ewidentnie ktoś porusza gałęziami, podczas gdy dyliżans pozostaje nieruchomy. Użyliśmy tej techniki w naszej wersji "Drakuli".
    Potem, kiedy kręciłem mój własny # "CQ", znalazłem ogromną inspirację w "Diaboliku".
    Jestem wielkim fanem tego filmu.

    Dario Argento: Był wielkim pionieriem w dziedzinie operowania światłem na planie filmowym.

    Ivan Zuccon: Byłem pod wpływem Mario Bavy, Dario Argento, Sama Raimiego i Johna Carpentera. Najbardziej interesowała mnie techniczna strona filmów Raimiego i wizjonerskie podejście Bavy.

    Lucio Fulci: Bava przez całe życie był ignorowany (podobnie jak Riccardo Freda) i dopiero po jego śmierci, krytycy zaczęli wspominać o jego geniuszu.

    John Carpenter: We wszystkim co robił, dawał zielone światło innym reżyserom.

    Joe Dante: Wpływ Bavy na innych reżyserów jest często lekceważony.

    John Landis: W tym gównie "Pasja", które niedawno nakręcił Mel Gibson, a który uważam za fatalny film, jest kilka wyrafinowanych scen i wszystkie są ukradzione z filmów Bavy.
    Filmy Bavy są inteligentne i zrobione w wielkim stylu.
    Równocześnie są czymś w rodzaju instrukcji, jak tworzyć rzeczy wartościowe dla masowego widza, tam gdzie liczą się tylko pieniądze. Ale on zawsze miał ogromne poczucie stylu w zakresie obrazów i efektów specjalnych.

    Sean S. Cunningham: Nie można było kręcić horrorów w latach 80- tych i uniknąć wpływu Bavy.

  • harryroat ocenił(a) ten film na: 6

    harryroat Brian De Palma: Jedynym filmem giallo jaki odcisnął się na moim umyśle był "Ptak o kryształowym upierzeniu". I filmy Mario Bavy. Pamiętam jak Marty Scorsese pokazywał mi niektóre z nich w latach 70-tych, ale nie mam pojęcia jakie one teraz mają tytuły.

    William Friedkin: Gdybym miał wymienić moich dwóch ulubionych włoskich reżyserów, to byliby to Mario Bava i Dario Argento.

  • harryroat ocenił(a) ten film na: 6

    harryroat Więcej na http://kinobavy.blogspot.com/