Emitowany w czwartkowe wieczory w Dwójce serial sensacyjny
"Trzeci oficer" miał mniej widzów niż nadawane w tym czasie propozycje głównych konkurentów TVP 2. Produkcja cieszyła się też mniejszą popularnością niż pokazywana dwa lata temu jej poprzednia część.
Średnia oglądalność serialu
"Trzeci oficer" (emisja w czwartki, zwykle o 20.40) wyniosła 1,98 mln widzów, co dało nadającej serial stacji 13,84 proc. udziału w grupie 4+ i 14,11 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dla porównywania, emitowana jesienią 2006 roku poprzednia część serialu zatytułowana
"Oficerowie" przyciągała średnio 3,27 mln oglądających i dała TVP 2 19,37 proc. udziału w grupie 4+ (serial pokazywano wtedy w niedziele o 20.00).
W paśmie emisji
"Trzeciego oficera" Dwójka była dopiero stacją czwartego wyboru. Liderem była wtedy TVN, która pokazywała
"W-11 - Wydział Śledczy" i filmy fabularne - pozycje te wybierało 3,67 mln widzów. Na drugiej pozycji znalazła się Jedynka (
"Zagubieni",
"Terminator",
"Londyńczycy"; 2,61 mln), natomiast trzecią lokatę zajął Polsat (gł.
"Tylko miłość", filmy, "Piotr Bałtroczyk na żywo"; 2,02 mln).
Na reklamach nadawanych wokół
"Trzeciego oficera" stacja zarobiła w sumie 7,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Telewizja Polska najprawdopodobniej nie zdecyduje się na wyprodukowanie kolejnego sezonu serialu.