Startuje kolejna edycja konkursu scenariuszowego Script Pro!

Informacja nadesłana
https://www.filmweb.pl/news/Startuje+kolejna+edycja+konkursu+scenariuszowego+Script+Pro-145343
Rozpoczął się nabór zgłoszeń na konkurs scenariuszowy Script Pro 2022. Czekamy na najciekawsze, najbardziej przejmujące i najoryginalniejsze teksty scenariuszy pełnometrażowych filmów fabularnych oraz słuchowisk. Termin nadsyłania zgłoszeń to 14 marca 2022 roku.


Dla kogo? Początkujący scenarzyści i osoby z doświadczeniem mile widziani



W kategorii film fabularny swoje teksty konkursowe mogą zgłaszać początkujący twórcy, którzy mają na koncie nie więcej niż dwa pełnometrażowe filmy fabularne zrealizowane na podstawie swojego scenariusza. Inaczej rzecz ma się w przypadku kategorii audio, gdzie do zgłaszania swoich utworów zapraszamy zarówno początkujących twórców, jak i bardziej doświadczonych scenarzystów, którzy chcieliby spróbować swoich sił w nieco innym formacie.

Zgłoszenia scenariuszy filmowych



W kategorii film fabularny szukamy scenariuszy pełnometrażowych filmów fabularnych, których czas trwania przewidziany jest na co najmniej 70 minut. Tematyka dowolna – mogą to być zarówno historie współczesne, jak i historyczne czy science-fiction.  
Na laureatów konkursu w kategorii film fabularny czekają nagrody w wysokości:

•    15 000 PLN – nagroda Stowarzyszenia Filmowców Polskich
•    10 000 PLN – nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
•    10 000 PLN – nagroda Fundacji Kyoto-Kraków

Zgłoszenia scenariuszy słuchowisk



W kategorii audio czekamy na zgłoszenia oryginalnych scenariuszy słuchowisk trwających ok. 90 minut i słuchowisk dwuodcinkowych (2 x 45 min) o tematyce uniwersalnej, mogącej zainteresować słuchaczy radiowych i/lub użytkowników serwisów oferujących dostęp do dynamicznie rozwijającej się formy audio.

Na laureatów w tej kategorii czekają nagrody:

•    15 000 PLN oraz możliwość realizacji słuchowiska – nagroda Storytel
•    10 000 PLN – nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
•    Realizacja słuchowiska stworzonego na podstawie zwycięskiego Scenariusza we współpracy z Laureatem – nagroda specjalna Teatru Polskiego Radia

Roczny abonament na usługi Storytel i bezpłatne konsultacje scenariuszowe



Na wszystkich finalistów konkursu w obu kategoriach czekają bezpłatne konsultacje scenariuszowe przeprowadzane przez wykładowców Szkoły Wajdy i przedstawicieli Storytel, a także roczny abonament do aplikacji Storytel.

Najczęściej zadawane pytania



Piszesz scenariusz razem ze współscenarzystą/tką? Żaden problem, wystarczy, że oboje wyślecie zgłoszenie. W takim przypadku pamiętajcie, żeby wysłać dwa osobne zgłoszenia, ale opisując je tym samym godłem.

Twój scenariusz jest na podstawie książki? To także nie jest przeszkodą. Informacja o tym nie powinna znaleźć się na scenariuszu – może to "zdemaskować" autora. Dla dopełnienia formalności, do zgłoszenia dołącz oświadczenie, że jesteś autorem książki i posiadasz pełnię praw na dysponowanie prawami do scenariusza. To oświadczenie trafi jedynie do koordynatora naboru, nie trafi do komisji selekcyjnej ani jury.

Nie wiesz, ile znaków powinien mieć scenariusz twojego słuchowiska? W przypadku słuchowiska nieco trudniej niż w przypadku scenariusza filmowego jest ustalić długość tekstu czy liczbę znaków – np. zapis "długa cisza" – 11 znaków może oznaczać w efekcie 30-60 sekund audio. Natomiast dla ułatwienia można przyjąć, że 40 tys. znaków odpowiada godzinnemu słuchowisku.

Więcej odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania znajdują się na stronie FAQ konkursu scenariuszowego Script Pro.

Zgłoszenia do 14 marca



Na zgłoszenia w formie mailowej czekamy do 14 marca 2022 roku pod adresem konkurs@scriptpro.pl.
Regulamin konkursu oraz formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie Script Pro.

Organizatorzy i partnerzy



Organizatorami konkursu są Wajda School oraz Festiwal Mastercard Off Camera.
Partnerami konkursu są Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Storytel, Fundacja Kyoto-Kraków i Teatr Polskiego Radia. Więcej informacji o partnerach znajduje się na końcu informacji prasowej.