Badanie zapamiętania kampanii reklamowych zrealizowane na zlecenie brokera reklamy kinowej Best Marketing Promotion Agency wskazuje na decydującą rolę kina we wzroście zauważalności reklam. Badanie przeprowadzone zostało wśród widzów kinowych filmu
"Władca Pierścieni: Dwie wieże" (DAR) oraz na kontrolnej próbie osób, które nie były w kinie w czasie 30 dni przed badaniem - czytamy w serwisie
MediaRun.pl.
Badaniem objęto 3 kampanie Idea, Pizza Ristorante oraz Wrangler.
Zapamiętanie reklam wspomagane grupą produktów wykazało, że najczęściej wymienianą marką operatora Telefonii komórkowej jest Idea GSM, druga w kolejności jest Era GSM a najmniej wskazań uzyskał Plus GSM.
Kolejność jest taka sama w grupie zarówno "widzów" jak i "nie-widzów" kinowych. Występuje natomiast wzrost zauważalności kampanii reklamowych wśród "widowni kinowej", przy czym największa różnica występuje w przypadku marki Idea GSM (wzrost o 57% liczby wskazań zapamiętania reklam wśród "widzów" w stosunku do "nie-widzów").
Podobnie w przypadku pozostałych 2 badanych spotów badanie także wykazało minimum trzykrotny wzrost zauważalności kampanii reklamowej w grupie widowni kinowej w porównaniu do proby kontrolnej.
Badanie wykonała agencja Mareco Polska, która od wielu lat współpracuje z Best MP w zakresie badań reklamy kinowej.