Abel Korzeniowski

Adam Korzeniowski

8,6
2 083 oceny muzyki
powrót do forum osoby Abel Korzeniowski

W roku 2004 Abel Korzeniowski stworzył monumentalne,zapierające dech w piersiach dzieło - muzykę do niemego filmu Fritza Langa "Metropolis" z 1926 roku.Premierowy pokaz odbył się w lipcu 2004 roku w Cieszynie,zakończony gorącymi owacjami na stojąco.
Uczestniczyłam w tym wydarzeniu osobiście - i muszę przyznać,że wrażenia były niezapomniane..."Metropolis" ma w sobie niesamowity ładunek emocjonalny - geniusz Abla objawia się w tej kompozycji w pełnej krasie...Oby tak dalej!

Hege

Zazdroszczę udziału w tym koncercie : )Dodam, że jestem maniakiem muzyki filmowej, a muzyka Abla potrafi dorównać najlepszym. Motyw przewodni z pogody na jutro po prostu świetny, moim zdaniem jedna z lepszych jego kompozycji potwierdzająca jego muzyczną wrażliwość, a i świetny warsztat. No, ale niewiele jego kompozycji słyszałem. Metropolis, trailer robi wrażenie, dziwi mnie fakt, że nie została jeszcze wydana płyta. W ogóle mam wrażenie, że się nie docenia tego młodego kompozytora w naszym kraju. Wielka szkoda, bo słyszałem, że obecnie przebywa za granicą. A może i dobrze, bo przy obecnym stanie naszej kinematografii, czyli wielkiej filmowej "rodziny", trudno rozwinąć skrzydła.

K_meyer

tak bardzo bym chcial odszukac jakies utwory tego kompozytora, niestety nigdzie mi sie nie udaje :( motyw z pogody na jutro jest wspanialy moim zdaniem

kamik0

Miałam przyjemność wykonywać metropolis w Katowicach, na festiwalu "Celuloid Człowiek Cyfra". Przeżycie niesamowite. Dotąd nie wiedziałam, że mamy tak uzdolnionego kompozytora w naszym kraju. Stojąc w szeregach bardzo licznego chóru, przyznam się, przechodziły mnie ciary podczas wykonywaniu utworu. Robi ogromne wrażenie. A być w centrum tego wszystkiego.. Ech, niezapomniane. Wokalistka była niesamowita. Nawet ciężko to wszystko opisać.