Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Narodowe Centrum Kultury Filmowej
Łódź, Targowa 1/3
Repertuar dla kina Narodowe Centrum Kultury Filmowej jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Sergiusz, nastolatek zakochany w fantastyce i LARP-ach, zmaga się z prześladowaniami w szkole i swoim uczuciem do Heleny. Gdy odkrywa jej tajemnicę zyskuje szansę na niezwykłą przygodę.
Mistrz mieszanych sztuk walki Mark Kerr musi poradzić sobie z wewnętrznymi demonami i małżeńskim kryzysem, by być gotowym do walki o najważniejsze trofeum w karierze.
Rok 1944, górska wioska Vermiglio. Życie rodziny nauczyciela zmienia się bezpowrotnie, gdy pojawia się Pietro – dezerter uciekający przed frontem, którego obecność wprowadza niepokój i budzi nowe emocje.
Komorniczka Orsolya eksmituje byłego sportowca Iona z piwnicy. Tragiczne konsekwencje akcji wpędzają ją w kryzys egzystencjalny i zmuszają do konfrontacji z poczuciem winy.
Historia złodzieja, szulera i chuligana, który, by uniknąć więzienia, udaje niepoczytalność. Trafia do szpitala dla umysłowo chorych, gdzie twardą ręką rządzi siostra Ratched.
Miecia, "Królowa Łeby", prowadzi słynną nadmorską wędzarnię. Przez 40 lat jej praca była fundamentem biznesu i lokalnej społeczności. Teraz musi zwolnić tempo i oddać stery. Czy jej królestwo przetrwa?
Ulica w centrum Warszawy. Arjun wyemigrował do Polski ponad dekadę temu z Indii i wciąż zmaga się z poczuciem wyobcowania. Aby pokonać bariery między sobą a pełnym niepokoju krajem, zaczyna filmować swoich sąsiadów, odkrywając mozaikę ukrytych historii, wspólnych tęsknot i fascynujących postaci: listonosza, który oprócz listów dostarcza również recepty na samotność czy przybysza z Damaszku, starającego się odtworzyć z pamięci swoje rodzinne miasto. Z nieco ponad kilometrowej Wilczej wyłania się obraz współczesnej Europy, a Polska, często postrzegana jako nieprzyjazna i konserwatywna, w obiektywie reżysera zyskuje czuły i pełen humoru portret.
Historia powstania jednego z najbardziej intrygujących i przełomowych albumów polskiej muzyki alternatywnej - "P.O.L.O.V.I.R.U.S." zespołu Kury. Wydany w 1998 roku i stworzony przez muzyków skupionych wokół Tymona Tymańskiego był satyrycznym podsumowaniem polskich lat 90-tych ubiegłego wieku i do dziś pozostaje jedną z najważniejszych pozycji w historii polskiej muzyki niezależnej. Film zanurza widzów w burzliwej rzeczywistości transformacji ustrojowej, ukazując zarówno społeczno-polityczne tło tamtych czasów, jak i ekscentryczny świat artystycznej bohemy Trójmiasta. Przybliża nie tylko proces powstawania albumu, ale także kontekst kształtowania się sceny muzycznej w tym jednym z najbardziej aktywnych miejsc w Polsce. W filmie wykorzystano rozmowy z twórcami płyty, artystami, dziennikarzami i osobami związanymi ze środowiskiem yassowym, które opowiedzą o wyjątkowym fermencie twórczym lat 90-tych. To również opowieść o polskiej scenie muzycznej w czasach rodzącego się kapitalizmu - o starciu idei artystycznej wolności z realiami komercji, wpływie dużych wytwórni i niezależnego rynku oraz zmieniających się relacjach między mainstreamem a undergroundem.
"Pociągi" to artystyczna, refleksyjna podróż przez XX wiek, stworzona wyłącznie z archiwalnych materiałów filmowych. Bez słów, pełen piękna i goryczy obraz, w którym zachwyt przemieszczania staje się przekleństwem, a łzy radości mieszają się z bólem rozpaczy.
W 2017 roku rzeka Whanganui w Aotearoa (Nowej Zelandii) jako pierwsza na świecie uzyskała takie same prawa, jak człowiek. Był to wynik 150-letniej walki Maorysów, którzy uważają rzekę za swojego przodka i niepodzielną istotę duchową. Strażnik rzeki - Ned Tapa - zabiera filmowców, aktywistów i przedstawicieli Pierwszych Narodów z Australii na pięciodniowy spływ rzeką. Gdy ta, razem z podróżującymi, łączy się i tworzy jedność, wytwarza się rodzaj lekkości między nimi, jest miejsce na humor i oczyszczającą rozmowę o kolonialnej przeszłości.
Dokument analizuje fenomen Leni Riefenstahl ukazując, jak jej estetyka wpłynęła na współczesną kulturę. Film bada jej biografię i związki z nazizmem, które sama zawsze negowała.
Pełen życia nauczyciel Pasha pracuje jako nauczyciel w tej samej szkole podstawowej, do której uczęszczał jako dziecko w rodzinnym mieście w górach Uralu. Jednak inwazja Rosji na Ukrainę w 2022 roku zmieniła wszystko. Nagle szkoła i społeczność, które tak kochał, przekształciły się z miejsca nauki i swobodnej ekspresji w przestrzeń militaryzacji i ideologii państwowej. Wkrótce jego uczniowie i członkowie ich rodzin zostają zwerbowani do walki, a Pasha musi zadać sobie pytanie, co jedna osoba może w takiej sytuacji zrobić. Nauczyciel decyduje się na działalność pod przykrywką, aby sfilmować, co naprawdę dzieje się w jego własnej szkole. Tworzony w tajemnicy przez dwa lata film jest niezapomnianym portretem życia w dzisiejszej Rosji i trudnych wyborów, przed którymi stają obywatele, gdy kraj, który kochają, znajduje się w rękach władcy absolutnego.
Dystans dwóch kilometrów można przejechać samochodem w dwie minuty, a przebiec w osiem. Pocisk przelatuje ten dystans w 35 sekund. Lato 2023 roku. Wojska ukraińskie zaczynają kontrofensywę na Wschodzie kraju, gdzie mała Andrijiwka, właściwie już zniszczona, ma strategiczne położenie. Sierżant Fiedia otrzymuje flagę, którą ma zatknąć nad zdobytą miejscowością. Jedyna droga do tego miejsca biegnie przez wąski pas lasu, a właściwie przez jego pozostałości. Reszta okolicy jest odkrytą, zaminowaną równiną. "To jakby wylądować na planecie i wszystko wokół próbuje cię zabić" - tłumaczy żołnierz. Oglądamy walkę i próby przebicia się przez obronę najeźdźców widziane z kamer zainstalowanych na hełmach żołnierzy oraz z kamery reżysera. Gdy atakują drony i wybuchają granaty, pomagają lisie nory. Jesteśmy bezpośrednio na polu walki. Niektórzy w tej sytuacji próbują być dowcipni, żartując, że jest tam trochę chaotycznie. Choć Andrijiwka - a właściwie jej ruiny - wydaje się być blisko, to do pokoju jest jeszcze bardzo daleko.
Rafał po śmierci ojca spotyka się z jego zabójcą, 21-letnim Danielem, który próbuje zacząć życie od nowa. Ich relacja wymyka się początkowym założeniom, stawiając pytania o przebaczenie, resocjalizację i granice pomocy.
Luciana, astrolog z Neapolu, ma swoją unikalną metodę spełniania życzeń swoich klientów. Wystarczy, że w dniu swoich urodzin wyruszą w podróż do konkretnego miejsca, aby narodzić się pod nowym niebem. Niezależnie od tego, czy celem będzie Tajpej, Bejrut, czy pobliska wioska, podczas tych urodzinowych podróży bohaterowie przejdą przez nieoczekiwane przemiany, które pomogą im odkryć, czego naprawdę pragną.
Na Wyspach Zielonego Przylądka powstają największe huragany, które przemieszczają się na północ za sprawą Efektu Coriolisa. Mieszkają tam ludzie i zwierzęta z silną wolą życia.
Historia Sanga, syna Amerykanina i Wietnamki, który po latach odnajduje ojca. Film porusza tematy wojny, ojcostwa i tożsamości, ukazując jej długotrwałe skutki.
Opowieść wybitnego dokumentalisty, Les Blanka o pracy Wernera Herzoga nad filmem "Fitzcarraldo". "Fitzcarraldo" to sugestywna historia wizjonera, któremu udało się wcielić w życie szalony plan budowy opery w środku dżungli. W czasie realizacji zdjęć doszło do śmiertelnych wypadków i poważnych zranień. W pewnym momencie praca została w ogóle przerwana ze względu na ciężką chorobę Jasona Robardsa, odtwórcy głównej roli. Aktora zastąpił ostatecznie Klaus Kinski...
Dramat wojenny, ukazujący tragedię ludności żydowskiej w okupowanej Warszawie. Bohaterami są mieszkańcy warszawskiej kamienicy - dzieci i dorośli. Wybucha wojna, Niemcy zajmują Warszawę, tworzą getto. Rodzice Fredka przyjmują wolkslistę, współpracują z hitlerowcami, ujawniają żydowskie pochodzenie doktora Białka, po czym zajmują jego mieszkanie.
Sympatyczna para oszustów, Lily Vautier (Miriam Hopkins) i Gaston Monescu, alias La Valle [Herbert Marshall] zaangażowali się w roli sekretarza i pokojówki u bogatej paryskiej wdowy Mariette Colet [Kay Francis] z myślą o jej obrobieniu. Impertynencka komedia łotrzykowska urzeka licznymi zaskakującymi pomysłami. Ze swymi dwuznacznymi uwagami i erotycznymi aluzjami nie mogłaby zostać nakręcona w Hollywood już dwa lata później, ze względu na zaostrzoną cenzurę. "Złote sidła" są pierwszym filmem Ernsta Lubitscha po zawarciu latem 1932 roku nowej umowy z Paramountem. Lubitsch sam uważa, że to jego najlepszy film.