Film

10 minut później: Wiolonczela

Ten Minutes Older: The Cello
2002
1 godz. 35 min.
7,2 1 405
ocen
7,2 10 1 1405
2 289
chce zobaczyć
{"rate":6.0,"count":2}
{"id":"38525","linkUrl":"/film/10+minut+p%C3%B3%C5%BAniej%3A+Wiolonczela-2002-38525","alt":"10 minut później: Wiolonczela","imgUrl":"https://fwcdn.pl/fpo/85/25/38525/6915941.2.jpg"}
10 minut później: wiolonczela jest drugą, po 10 minut później: trąbka, odsłoną jednego z najbardziej niezwykłych przedsięwzięć filmowych ostatnich lat. To film nowelowy,... więcej

Ten film nie ma jeszcze zarysu fabuły.
10 minut później: Wiolonczela zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

{"linkA":"#unkown-link--stayAtHomePage--?ref=promo_stayAtHomeA","linkB":"#unkown-link--stayAtHomePage--?ref=promo_stayAtHomeB"}

10 minut później: wiolonczela jest drugą, po 10 minut później: trąbka, odsłoną jednego z najbardziej niezwykłych przedsięwzięć filmowych ostatnich lat. To film nowelowy, do którego realizacji zaproszeni zostali najwybitniejsi współcześni reżyserzy: Bernardo Bertolucci, Mike Figgis, Jirí Menzel, István Szabó, Claire Denis, Volker10 minut później: wiolonczela jest drugą, po 10 minut później: trąbka, odsłoną jednego z najbardziej niezwykłych przedsięwzięć filmowych ostatnich lat. To film nowelowy, do którego realizacji zaproszeni zostali najwybitniejsi współcześni reżyserzy: Bernardo Bertolucci, Mike Figgis, Jirí Menzel, István Szabó, Claire Denis, Volker Schlöndorff, Michael Radford oraz Jean-Luc Godard (ich filmy znalazły się w 10 minut później: wiolonczela) oraz Wim Wenders, Spike Lee, Chen Kaige, Jim Jarmusch, Victor Erice, Werner Herzog, Aki Kaurismaki (10 minut później: trąbka). (...) W 10 minut później: wiolonczela każdemu ze znakomitych twórców dano dokładnie dziesięć minut i całkowitą wolność artystyczną na skonstruowanie i przeniesienie na ekran swoich osobistych interpretacji CZASU. Reżyserzy zaproszeni do udziału w projekcie wykorzystują filmowe medium w sposób innowacyjny i prowokacyjny, zajmując się wszystkimi ludzkimi doświadczeniami: narodzinami, śmiercią, miłością, seksem, historią. Indywidualne, niepowtarzalne dzieła tych reżyserów połączone w jeden film zyskują nowe znaczenie i stają się dla kinomanów intrygującym, ekscytującym przeżyciem. [Gutek Film]

na podstawie
Augustyn z Hippony (autobiografia) (segment)
dystrybucja
Gutek Film
studio
AtomFilms (współudział) / Diablo Films / Filmförderungsanstalt (FFA) / Więcej...
tytuł oryg.
Ten Minutes Older: The Cello
inne tytuły
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych
  • Trochę nudnawy i nie bardzo ciekawy w mojej ocenie. Niby takie nazwiska, ale temat potraktowany po macoszemu. Trochę nie wypaliło według mnie. 4/10 - spodziewałem się czegoś lepszego.

  • tutaj potraktowała film jak eksperyment. zamiast fabuł same dywagacje na temat, straszne dłużyzny i pokaz slajdów. chyba najlepsze z nich to Bertolucciego i Schlöndorffa. na całej linii zawiódł Mike Figgis bawiąc się w niewiadomo co, a także Jean-Luc Godard, a nawet Jiri Menzel - rzucając kolejnymi ... więcej

    1
    • Może to trochę kwestia tematu. Czas - to jedna z większych abstrakcji i idei, wymykających się zdroworozsądkowemu pojmowaniu i prostej defnicji. Jak tu mówić o czasie jednocześnie bezpretensjonalnie i niebanalnie? Co jeszcze można wymyślić, żeby nie opowiedzieć jakiejś liniowej historyjki ... więcej

      1
      • Druga edycja zbioru nowel filmowych spodobała mi się bardziej od pierwszej. Być może sprawił to fakt, że wszystkie osiem krótkometrażówek tworzy spójniejszą całość, w przeciwieństwie do "Trąbki", gdzie różnice były dość wyraźne. Tematem przewodnim "Wiolonczeli" jest przemijalność czasu ... więcej

        5
        1
        • Takie stricte artystyczne kino to jednak nie dla mnie. Poza może Bertoluccim i Radfordem nie do końca zrozumiałe i zupełnie niestrawne.