Pozornie jest to sztuczna rekonstrukcja prowincjonalnych Włoch po faszystowskimi rządami - jeżeli jednak spojrzeć na "Amarcord" przez pryzmat czasów, w jakich dorastał reżyser - Fellini - staje się ten film osobistą i gorzką komedią o czasie dorastania.
Poznajemy bardzo zwykłych ludzi z małego miasteczka w bardzo...
Jak można być tak genialnym, by stworzyć coś takiego? Każde ujęcie wygląda jak
najpiękniejszy obraz. Te wszystkie postaci, ich komizm, te mordy nie wiadomo skąd
wytrzaśnięte, a każda wspaniała w swej dziwaczności. Ta muzyka Nino Roty. Eh... Pisać
można długo. Film mojego życia.
Dorastający chłopcy chodzą z oczami wlepionymi w tyłki i biusty wszystkich kobiet dookoła. Czasem rozmawiają o nich, jak to dorastajacy chłopcy. Czasem się masturbują. Film jest pełen humoru: a to w ramach dowcipu jeden nasika na środek sali lekcyjnej, a to upośledzony umysłowo wujek zsika się w spodnie. W tle Benito...
więcejTroche sie wahalam w ocenie, ale jak zobaczylam rok produkcji, to wyjasnilo wszystko. Film przypomina mi klimaty z filmow Kusturicy
Nie podobał mi się ten klimat - rozkrzyczany, rozbiegany. Dla mnie to takie tańcowanie po fekaliach. Nie lubię tego.
Nic mnie nie rozbawiło, sporo mnie zniesmaczyło.
5 spotkanie z Fellinim:
2 genialne filmy - Noce Cebirii i La Strada
I 3, które kompletnie mi się nie podobały: Amarcord, 8.5 i Słodkie życie....
"Amarcord" to klasyk. Widziałem ten film trzy razy, zawsze z przyjemnością. Jednak nie uważam go za dzieło wybitne. Jest to nostalgiczna opowieść z typami ludzkimi niekiedy typowymi dla Felliniego, z piękną muzyką, która wywołuje też nostalgiczno-sentymentalne odczucia. Jednak nie ma tam nic więcej. Filmy Bergmanna czy...
więcejSatyryczne studium obyczajowe produkcji włosko-francuskiej w reżyserii Federico Felliniego. „Amarcord", jak każdy nowy film Felliniego, wywołał olbrzymie zainteresowanie i sprowokował do nowych prób definiowania twórczości tego artysty, jednego z największych w historii współczesnego kina światowego.
Fellini zawarł w...
Urokliwe, włoskie miasteczko złamane kompleksem i cichą nadzieją. Obraz życia mieszkańców w pewnych momentach wygląda bardzo prosto, wręcz sielankowo. Bohaterowie spotykają się, gawędzą, żartują. Niszczy to jednak wizja rozprzestrzeniającego się faszyzmu, stykającego się z młodzieńczymi zachciankami i niekiedy...
Proste: na jednej szali stawiamy dzieło Felliniegio, na drugiej obraz Tornatore i od razu widać że ten późniejszy film bije na głowę twór Federica. W sposób subtelny i składny opowiada o dorastaniu w małym włoskim miasteczku na przełomie czasów. Mamy arcydzielną sekwencję pocałunków i końcową nostalgiczną podróż po...
Piękna historia o przemijaniu. Film płynnie i gładko sunie przez życie pewnej włoskiej rodziny oraz okolicy, w której przyszło im żyć. Z początku jest wesoło, później nostalgicznie. Film wielokrotnie skłania do przemyśleń, refleksji. I nawet ta genialna scena z wariatem na drzewie jednocześnie bawi jak i przygniata...
- "Amarcord" pokazuje zasadnicze cechy włoskiego charakteru narodowego – wieczną niedojrzałość psychiczną, intelektualną i emocjonalną;
- Jest filmem bez fabuły i głównego bohatera. To zbiór epizodów rozgrywanych na dwóch planach: realistycznym i mitycznym, historycznym i pozaczasowym;
- Jest wizerunkiem pewnej...
Amarcord (1973) Wszyscy, którzy poznali najpierw specyficzne filmy Emira Kusturicy myślę, że ze zdumienia będą przecierać oczy obejrzawszy ten obraz Frederico Felliniego. Stylistyczna wybuchowa mieszanka przewijająca się w kinie Serba wywodzi się zdecydowanie z obrazowania jakie zastosował Fellini w Amacord. Włoch bawi...
więcej