PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=5433}
8,0 3 086
ocen
8,0 10 1 3086
Epilog norymberski
powrót do forum filmu Epilog norymberski

Jak ktoś już napisał jest to film do wielokrotnego oglądania. W moim odczuciu jest ,,przerażająco rzeczowy". To że akcja dzieje się niemal przez cały film w jednym miejscu na sali sądowej, gdzie bez przerwy przewijają się dialogi i monologi i każdy z nich niesie ze sobą jakoś ciężką i prawdziwą treść, nie tylko dotyczącą historii ale i ludzkich charakterów, zatapia w miejscu bez ruchu na 2h. Nie ważne jest nawet, że jestem laikiem jeśli chodzi po historię (nie przykładano do niej odpowiedniej wagi w mojej edukacji), że nie rozumiałam wszystkiego i na pewno gdy obejrzę ten film za 10 lat więcej zrozumiem, w jakiś niebywały sposób chce się go oglądać do końca. Może nie nadaje się on do pokazywania w szkołach, jednak to jeden z tych filmów, które na prawdę wiele uświadamiają i porządkują naszą wiedzę, która pomieszana z wzorami na deltę przez równię pochyła i wiedzę na temat aparatów szparkowych jest na tyle nieogarnięta, że łatwo o czymś zapomnieć lub źle zrozumieć :)

ocenił(a) film na 9
Ironik

Ten niesamowity film dosłownie wbija w fotel i trudno oderwać od niego wzrok. Aktorstwo na najwyższym poziomie. Klimatyczna muzyka.
O tym przytłaczającym obrazie trudno zapomnieć, mając przy tym na uwadze, że nie ma tu miejsca dla fikcji i wszystko wydarzyło się naprawdę.
Narrator mówi: Po obejrzeniu tego filmu (dokument o życiu obozowym odtwarzany na sali rozpraw) powiecie, że zabrałem wam sen.
I faktycznie, nie przespałam całej nocy po obejrzeniu tego FILMU.
9/10

ocenił(a) film na 9
Ironik