Box Office USA: "Avengers: Koniec gry" pożera rekordy i konkurencję

autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Box+Office+USA%3A+%22Avengers%3A+Koniec+gry%22+po%C5%BCera+rekordy+i+konkurencj%C4%99-132931
Box Office USA: "Avengers: Koniec gry" pożera rekordy i konkurencję
W Sony, Lionsgate i STX nie mają z całą pewnością radosnych min. Studia te liczyły na to, że po gigantycznym otwarciu "Avengers: Koniec gry" mocno straci podczas drugiego weekendu robiąc miejsce innym tytułom. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Najnowsza produkcja Marvela straciła co prawda 59%, ale biorąc pod uwagę 357,1 mln dolarów zarobionych na otwarcie, nie jest to spadek duży.


"Avengers: Koniec gry" przez cały tydzień pożerał kolejne rekordy. Najszybciej osiągnął 400 milionów dolarów (w pięć dni), 500 milionów (osiem dni) i 600 milionów (dziesięć dni). Disney podaje, że łączne wpływy wynoszą obecnie 619,7 mln dolarów. Wystarczy jednak, że będą wyższe o pół miliona (a studio to znane jest z zaniżania swoich szacunków, w przypadku otwarcia pomylili się aż o 7 milionów), a "Koniec gry" wyprzedzi "Ostatniego Jedi" i zajmie ósme miejsce na liście największych kasowych przebojów wszech czasów amerykańskich kin.

Wszystko wskazuje jednak na to, że jednego rekordu "Avengers: Koniec gry" nie pobije - wpływów z drugiego weekendu. Disney podaje, że widowisko zarobiło 145,8 mln dolarów. Tymczasem "Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy" podczas drugiego weekendu w kinach wyciągnęły z portfeli Amerykanów 149,2 mln dolarów. "Koniec gry" jest jednak dopiero piątym filmem w historii (a czwartym Disneya), którego wpływy z drugiego weekendu przekroczyły 100 milionów dolarów.

Spośród trzech dużych premier o sukcesie można mówić tylko w przypadku jednej - "The Intruder". Film wprowadzany przez należące do Sony Screen Gems był niezwykle tani w produkcji (Deadline podaje 5 mln dolarów, Box Office Mojo 8 mln), a na otwarcie zarobił 11 milionów. Co jednak ciekawe, tytuł promowany był głównie wśród czarnoskórej widowni, a tymczasem dane z pokazów sugerują, że zainteresowanie tytułem było znacznie szersze. Tylko 34% widowni stanowili Afroamerykanie. Taki sam odsetek to przedstawiciele rasy kaukaskiej. Latynosi kupili 19% biletów, a Azjaci 9%.

Lionsgate wciąż nie potrafi zainteresować szerokiej publiczności swoimi tytułami. Komedia "Niedobrani" jest czwartą dużą premierą studia w tym roku i spisuje się jak na razie najgorzej. Otwarcie wyniosło zaledwie 10 milionów dolarów, co przy budżecie szacowanym na 40-50 milionów oznacza, że film w Stanach na siebie nie zarobi. Jest to bowiem wynik niemal identyczny do tego, jaki przed czterema laty zanotowała inna komedia reżysera Jonathana Levine'a "Cicha noc". Tamten film startował z wpływami w wysokości 9,9 mln dolarów, a pobyt w kinach zakończył z 43 mln dolarów na koncie.

STX marzyło o tym, by stać się liczącym graczem na intratnym rynku kinowych animacji. Wydaje się jednak, że na razie nic z tych marzeń nie wyniknie. "Paskudy. UglyDolls" raczej nie staną się początkiem kasowego cyklu. Obraz nie zdołał przyciągnąć do kin dziewczynek i ich rodziców, zarabiając na otwarcie tylko 8,5 mln dolarów. To wynik grubo poniżej przedweekendowych prognoz (12-14 mln dolarów). I choć w porównaniu do konkurencji ta animacja nie była droga, to i tak 45 milionów nie uda się odzyskać wyłącznie z rynku amerykańskiego.

Pierwsza dziesiątka wygląda następująco:


#Tytułzarobił w weekendzarobił w sumietyg. na ekraniekina
1
Avengers: Koniec gry
$145,8
$619,7
2
4,662
2
The Intruder
$11,0
$11,0
1
2,222
3
Niedobrani
$10,0
$10,0
1
3,230
4
Paskudy. UglyDolls
$8,5
$8,5
1
3,652
5
Kapitan Marvel
$4,3
$420,8
9
2,243
6
Przypływ wiary
$3,9
$33,2
3
2,884
7
Topielisko. Klątwa La Llorony
$3,5
$48,1
3
2,540
8
Shazam!
$2,5
$135,2
5
2,521
9
Little
$1,5
$38,6
4
1,358
10
Dumbo
$1,4
$109,7
6
1,668

Na najbliższy piątek zaplanowano premierę czterech dużych filmów. Największym tytułem będzie prawdopodobnie produkcja Warner Bros. "Pokémon: Detektyw Pikachu". STX zaproponuje komedię "Poms". Po fatalnym starcie marki United Artists Realesing (wspólnego przedsięwzięcia MGM i Annapurny) animacją "Praziomek", teraz dystrybutor powalczy o widza komedią "Oszustki". Z kolei należące do Disneya Fox Searchlight wprowadzi film biograficzny "Tolkien" (choć jego dystrybucja chyba tylko nieznacznie przekroczy liczbę 1000 kin).