Serial internetowy
Citylajf.pl został udostępniony w wersji mobilnej. Internauci mogą za darmo pobierać odcinki bezpośrednio ze strony serialowej
http://www.citylajf.pl i przenosić je na odtwarzacze multimedialne. Filmy zostały opublikowane w popularnym formacie "3gp", który jest odczytywany przez większość urządzeń (np. telefony, PDA, iPody, konsole przenośne). Kolejną platformą dystrybucji serialu jest kanał Citylajf na YouTube, gdzie zamieszczane są wszystkie dotychczas wyemitowane odcinki. Połączenie udostępnienia tych funkcjonalności nie jest przypadkowe - poza dodatkowym kanałem komunikacji z internautami obecność na YouTube daje bowiem użytkownikom tej platformy szansę na bezpośrednie oglądanie treści video znajdujących w serwisie poprzez urządzenia mobilne.
Nowa funkcjonalność to kolejny aspekt wpisujący się w założenie interaktywności projektu
Citylajf.pl oraz odpowiedź na kształtujące się trendy w zakresie preferencji oglądania treści, do tej pory kojarzonych głównie z telewizją. Badania Accenture Consumer Broadcast Survey przeprowadzone w 2008 r. na temat zmian zachodzących w telewizji pokazują między innymi, że konsumenci nie są lojalni wobec kanału odbioru lecz wobec treści. Szczególnie dotyczy to młodych grup, wśród których odsetek zadowolonych z obecnej formy oglądania treści w tradycyjnej telewizji jest bardzo niski i waha się pomiędzy 15% (osoby do 25 roku życia) a 30% (pomiędzy 25-34 lata). Szczególnie dwudziestoparolatkowie jako platformę do oglądania interesujących ich treści wskazują komputer - 80% z nich uważa taką możliwość za atrakcyjną - lub telefon, który wybiera a niemal 55% z nich. Ich wskazania nie pozostają jedynie na etapie deklaracji. Dane AGB dotyczące oglądalności telewizji mieszkańców miast z dochodami powyżej średniej, w atrakcyjnej z punktu widzenia reklamowego grupie osób w wieku 18-34, dobitnie pokazują ze na przestrzeni ostatniego roku średni czas spędzany przed telewizorem skrócił się niemal o 50 minut.
„Biorąc pod uwagę tendencje zachodzące na rynku śmiało możemy powiedzieć, ze mit ‘czarnej skrzynki’, czyli jednego urządzenia, które zaspokoi wszystkie nasze multimedialne potrzeby, nie ma już racji bytu” – twierdzi Anna Sakowicz, Invention Partner w Mindshare Polska (producent serialu). „Potrzeby konsumentów idą bowiem w przeciwnym kierunku. Chcemy decydować o tym co, kiedy i gdzie oglądamy oraz wybierać do odbioru treści najwygodniejsze dla nas urządzenia. Transformacja stylu życia i konsumpcji mediów pociągają za sobą potrzebę jak najprostszego i jak najszybszego dostępu do treści, która nas interesuje. Rośnie odsetek widzów, którzy chcieliby oglądać wybrane przez siebie pozycje na żądanie. Najczęściej wymieniane w tej grupie są filmy, sitcomy i właśnie seriale. Dla tych osób prime-time w telewizji nie jest wtedy gdy są najwyższe ceny spotów reklamowych, ale wtedy gdy chcą i mogą coś obejrzeć. Projekt
Citylajf.pl daje im właśnie taką możliwość.”
Citylajf.pl to serial internetowy, wyprodukowany przez dom mediowy Mindshare. Serial jest emitowany na platformie Wirtualnej Polski. Partnerami marketingowymi są Mazda i LG. Po emisji połowy z 10 zaplanowanych odcinków serwis odwiedziło ponad 300 tysięcy unikalnych użytkowników, którzy spędzają średnio 30 minut przeglądając jego treści.