Finał 7. edycji Papaya Young Directors

Informacja nadesłana
https://www.filmweb.pl/news/Fina%C5%82+7.+edycji+Papaya+Young+Directors-139204
Grand Prix 7. edycji międzynarodowego konkursu Papaya Young Directors otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film zrealizowany dla marki Tyskie. 5 września w warszawskim Studio TeatrGaleria wręczono aż 10 nagród i wyróżnień.


Grand Prix i I nagrodę w kategorii Branded Stories (film reklamowy) otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film "Ja" zrealizowany dla marki Tyskie. Kreatywny duet aktorki-choreografki i kompozytora-aktora zredefiniował popularny slogan marki "Przejdźmy na Ty", co utorowało im drogę do sukcesu.

W kategorii Branded Stories przyznano dwa wyróżnienia. Pierwsze z nich trafiło do: Michała Kidawy, za niezwykle udaną wizualną egzekucję oraz przyciągającą uwagę historię stworzoną dla marki Durex w filmie – "Seks jak z obrazka". Drugie wyróżnienie zostało przyznane Pawłowi "Dyziowi" Włazewiczowi, twórcy spotu "Dostajemy" zrealizowanego dla marki DPD. Jury doceniło precyzyjne wykreowanie świata i oryginalne podejście do briefu.

W kategorii Music Stories I nagroda trafiła w ręce duetu: Michała Włodarczyka i Łukasza Rucińskiego za teledysk "Transparent" zrealizowany do utwory "Ojciec i syn" Skubasa. Twórcy zabrali głos w ważnym społecznie temacie. 6-minutowy klip, będący rozbudowaną historią, zachwycił jury dopracowanym konceptem reżyserskim i przemyślanym castingiem (w rolach głównych zobaczymy Łukasza Simlata oraz Konrada Szymańskiego). Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała także Terézia Halamová, pochodząca ze Słowacji. Jej teledysk do utworu "Move Honey" autorstwa duetu SMOLIK / KEV FOX to hipnotyzująca historia trudności dorastania.

Debiutująca w tym roku kategoria Instagram Stories składała się na dwie podkategorie: reklamową i teledyskową. W pierwszej z nich nagrodzono Katarzynę Jarecką i Jakuba Skitka. Otrzymali oni pierwszą nagrodę za film "Ciasny kadr" zrealizowany dla marki Durex, w którym we wzorowy sposób wykorzystują pionowy format reklamy. I nagrodę w kategorii Instagram Stories w podkategorii: teledysk otrzymał Karol Wójcik, który w klipie do piosenki "Że jestem" Natalii Przybysz, opowiada o ciałopozytywności wykorzystując technikę fotogrametrii. Oba filmy wyznaczają nowe trendy w wertykalnym opowiadaniu historii.

Nagroda specjalna Heliografu za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser i autor zdjęć powędrowała do pochodzących z Ukrainy reżyserki - Olgi Chernykh i autorki zdjęć – Jane Bondarenko (film "Express your taste" Coca-Cola). Nagroda dla najlepszego autora zdjęć, wręczana przez Panavision, trafiła w ręce Patryka Majchrzaka, który zrealizował zdjęcia do teledysku "Czyściciele" dla zespołu KROKI do utworu "Fading all out" w reżyserii Ewy Mroczkowskiej.

7 edycja była wyjątkowa pod wieloma względami – nie tylko otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń, w tym zagranicznych, ale przede wszystkim powstałe filmy prezentowały bardzo wysoki i wyrównany poziom. Uczestnicy konkursu poruszyli ważne tematy i przedstawiali zaangażowane społecznie scenariusze, co pozwoliło nam także zobaczyć, jakie sprawy są dla nich ważne – powiedział Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films oraz pomysłodawca konkursu Papaya Young Directors.

Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 1500 scenariuszy z całego świata, z których wyłoniono aż 22 zwycięskie pomysły. Twórcy nie tylko zmagali się ograniczonym budżetem, ale także trudnościami produkcyjnymi spowodowanymi ograniczeniami związanymi z pandemią Covid-19.

Papaya Young Directors to konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W siódmej edycji konkursu twórcy tworzyli eksplikacje reżyserskie dla marek: Allegro, Coca-Cola, Decathlon, Durex, PZU, DPD, Tyskie, Rossmann i Kayax. Partnerem kategorii Instagram Stories jest Facebook. Finał 7. edycji Papaya Young Directors pierwszy raz w historii inicjatywy streamowany był na platformie Player.pl, a także w 13 prestiżowych lokalizacjach w całej Polsce.

Start kolejnej, 8. edycji konkursu planowany jest na początek 2021 roku.


Lista laureatów do mediów:

Grand Prix
Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan "Ja" Tyskie


Kategoria Branded Stories

I nagroda
Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan "Ja" Tyskie


Wyróżnienia:
Michał Kidawa "Seks jak z obrazka" Durex


Paweł "Dyzio" Włazewicz "Dostajemy" DPD


Kategoria Music Stories

I nagroda
Michał Włodarczyk & Łukasz Ruciński "Transparent" SKUBAS - "Ojciec i syn"


Wyróżnienie
Terézia Halamová "Move honey" SMOLIK / KEV FOX


Kategoria Instagram Stories

Film reklamowy
I nagroda
Katarzyna Jarecka & Jakub Skitek "Ciasny kadr" Durex


Teledysk
I nagroda
Karol Wójcicki "Że jestem" Natalia Przybysz  


Nagrody Specjalne:

Nagroda Heliograf - za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser & autor zdjęć

DIR Olga Chernykh
DOP Jane Bondarenko, Olga Chernykh
"Express your taste" Coca-Cola


Nagroda Panavision - dla autora zdjęć
Autor zdjęć: Patryk Majchrzak
Teledysk KROKI "Fading all out" w reżyserii Ewy Mroczkowskiej