Grupa ATM, niezależny producent programów telewizyjnych, na przełomie czerwca i lipca planuje wyemitować do 700 tys. akcji.
"Decyzja o drugiej emisji akcji wiąże się z szerokimi planami inwestycyjnymi, o których informowaliśmy już podczas spotkania prasowego w lutym. Branża producencka aktualnie rozwija się bardzo dynamicznie, a my przygotowujemy się na cyfrową rewolucję. Planujemy kolejne zakupy rozbudowujące zaplecze techniczne do produkcji telewizyjnej w technologii HD oraz stworzenie nowych formatów. Ponadto realizujemy szereg inwestycji ? w tym budowę studia telewizyjnego. Środki, które zamierzamy pozyskać z emisji akcji i zainwestować, powinny przynieść rozsądne zyski, zarówno dla akcjonariuszy jak i dla spółki" ? mówi Tomasz Kurzewski, prezes ATM Grupa.
Jak podaje "Rzeczpospolita" spółka z emisji może pozyskać do 185 mln zł przy założeniu, że wartość rynkowa akcji będzie wynosiła około 265 zł. W latach 2007 ? 2009 ATM planuje: zbudować studio telewizyjne w Warszawie, którego koszt wyniesie ponad 20 mln zł, uruchomić studio w Gdańsku, wyposażyć istniejące studia w sprzęt telewizyjny w technologii HD. Reszta środków z emisji zostanie przeznaczona na produkcje telewizyjne głównie dla klientów z Polski oraz z Niemiec. Firma ATM poważnie myśli też o rynku wschodnim, z którego będzie chciała pozyskać zlecenia. Związane jest to z szukaniem nowych możliwości rozwojowych, bo w rynku niezależnych producentów telewizyjnych szacowanym na 500 mln zł ATM ma już duży udział, który wynosi 17 proc.
Firma zarabia również na sprzedaży odbiorcom zagranicznym licencji na swoje programy. Klienci z Grecji, Włoch i Francji kupili licencję na teleturniej
"Gra w ciemno", z Nowej Zelandii zaś na
"Awanturę o kasę".
ATM Grupa tworzy programy telewizyjne na zlecenie Telewizji Polsat, Polskich Mediów (TV 4), Telewizji Polskiej oraz Magna Entertainment. Wśród zrealizowanych przez ATM seriali są:
"Świat według Kiepskich",
"Fala zbrodni",
"Pitbull". Firma jest też producentem reality show (
"Bar",
"Dwa światy"), telenowel, talk-show, a także innych programów telewizyjnych oraz reklam.
W 2006 roku przychody firmy sięgnęły 86,98 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 20 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Natomiast zysk netto wzrósł o 76 proc., do 20,95 mln zł z 11,9 mln zł w roku 2005. Wartość akcji na zamknięciu piątkowej sesji wyniosła 266 zł.