Filmowy kanał Kino Polska, emitujący tylko polskie filmy, nadaje w USA
Jego udziałowcy liczą, że uda im się osiągnąć rentowność na nowym rynku po dwóch latach - informuje "Gazeta Wyborcza".
Do tej pory Polacy za oceanem mogli oglądać takie stacje, jak TV Polonia, Polsat 2, TVN International oraz TVN 24. Program Kino Polska dołączył do pakietu oferowanego przez platformę satelitarną Dish Network (operator Echostar). Cena całego pakietu to 38,99 dolara miesięcznie. Ci, którzy zamówili sobie polskie stacje wcześniej, za dodanie Kino Polska muszą dopłacić 14,99 dol. Miesięcznie - czytamy w "GW".
Aleksander Sawicki, dyrektor handlowy Kino Polska ujawnił, że stacja zainwestowała w dystrybucję i marketing swego produktu w USA 3 mln zł.
- Liczymy, że uda nam się odzyskać te pieniądze pod koniec drugiego roku działalności w Ameryce - mówi "GW" Sawicki.
Nadawca nie uwzględnił w planie przychodów z reklamy, licząc głównie na pieniądze od abonentów. Tych ostatnich pod koniec pierwszego roku działalności chce mieć ok. 20 tys., co daje jedną piątą polonijnych domów znajdujących się w bazach Dish Network. Jednak toczą się już negocjacje z agencjami reklamowymi na nowym rynku.
Udziałowcami spółki Kino Polska TV są fundusz inwestycyjny BB Investment (40,17 proc.), Grzegorz Molewski - założyciel i prezes Kino Polska (49,79 proc.) oraz Ryszard Wojtaszek (10,04 proc.) - konkluduje "GW".