Producent programu dla telewizji Niepokalanów - Puls, kontrolowana przez Polsat spółka Antena 1, negocjuje z syndykiem Telewizji Familijnej kupno aktywów upadłej firmy. Według Krzysztofa Turkowskiego, prezesa Anteny 1, program TV Niepokalanów - Puls będzie stawiał na polski sport, publicystykę i aktualności - informuje za "Rzeczpospolitą" serwis "Wirtualnemedia.pl".
- Bardzo nam zależy, by z Pulsu nie wyszedł Pulsacik - podkreśla prezes Turkowski i zapewnia, że program TV Niepokalanów - Puls będzie się stopniowo zmieniał, odchodząc od powtórek z Polsatu. Od czerwca Antena 1 jest dostawcą programu dla TV Niepokalanów - Puls nadawanej na podstawie koncesji należącej do ojców franciszkanów. Od sierpnia ponad 80 proc. udziałów Anteny kontroluje Polsat. Związki obu stacji widać nie tylko w ofercie TV Niepokalanów - Puls, w której pojawiają się powtórki filmów znanych z Polsatu. Krzysztof Turkowski, bliski współpracownik Zygmunta Solorza, od kilku tygodni jest prezesem Anteny 1, a czas reklamowy TV Niepokalanów - Puls sprzedaje spółka Polsat Media, która handluje też ofertą reklamową Polsatu i TV 4.
Prezes Turkowski nie chce mówić o dotychczasowych inwestycjach w Antenie 1. Wyjaśnia, że podsumowanie kosztów będzie gotowe po 20 listopada. Na razie wciąż pojawiają się nowe wydatki, m.in w produkcję i zakupy nowych programów.
Jak podkreśla, jednym z filarów TV Niepokalanów - Puls będzie polski sport (m.in. siatkówka, żużel, piłka ręczna), a w ofercie filmowej pojawi się więcej dokumentów historycznych i kina familijnego, m.in w wyniku zamówień dokonanych podczas niedawnych targów w Cannes. Ma też przybywać nowości i aktualności - nagrywane są nowe programy z cyklu "Studio otwarte", a w publicystyce Antena 1 współpracuje m.in z radiem Plus. Marian Terlecki, poprzedni prezes Anteny1, a teraz jej dyrektor programowy podkreśla, że krytykowana przez niektórych emisja serialu "VIP" z Pamelą Anderson już się zakończyła.
Docelowo stacja liczy na zdobycie ok. 3 proc. widowni telewizyjnej (na razie ma 0,3 proc.) i na wpływy z reklam. - Reklamodawcy twierdzą, że jest zapotrzebowanie na taką niszową telewizję - ocenia Turkowski i podkreśla, że do wypełnienia warunków koncesji stacji brakuje teraz tylko programów informacyjnych. W spełnieniu tego warunku miałoby pomóc kupno aktywów upadłej Telewizji Familijnej poprzedniego producenta programu TV Puls (obecnej TV Niepokalanów - Puls). Jak podkreśla Tadeusz Kohorewicz, syndyk masy upadłościowej Telewizji Familijnej, wśród aktywów są zarówno kamery, nadajniki, jak i pełne wyposażenie newsroomu. Nie wspominając o znakach towarowych - w tym TV Puls. Od dłuższego czasu Antena 1 negocjuje cenę zakupu tego majątku. Syndyk liczy, że spółka w końcu przyjmie jego warunki cenowe i nie będzie musiał sprzedawać majątku TF w częściach.