Plus w tytule Camerimage

Gazeta Wyborcza /
https://www.filmweb.pl/news/Plus+w+tytule+Camerimage-37522
Jeden z najbardziej znanych na świecie festiwali filmowych organizowanych w Polsce ma od środy sponsora tytularnego. Został nim Plus, marka należąca do Polkomtela.

Począwszy od tegorocznej - 15. - edycji, Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych nosi nazwę Plus Camerimage. Jak zaznacza Elżbieta Sadowska, rzecznik Polkomtela, sieć sponsorowała już łódzki festiwal podczas kilku ostatnich edycji. - Fakt, że zostaliśmy sponsorem tytularnym, jest jednak szczególnym wyróżnieniem. Tym większym, że tegoroczna, jubileuszowa, edycja będzie wyjątkowa, zarówno pod względem programu, jak i zaproszonych gości - zaznacza. Fragmenty gali festiwalu pokaże najprawdopodobniej TVP 2.

Od 1998 roku tytularnym sponsorem nagrody brytyjskiego przemysłu filmowego BAFTA jest Orange. W Polsce najbardziej znanym przykładem takiego sponsoringu tytularnego jest międzynarodowy festiwal Era Nowe Horyzonty.

- Gdy cztery lata temu podjęliśmy decyzję o sponsorowaniu tego festiwalu, od razu postanowiliśmy, że Era znajdzie się w nazwie imprezy. To w znakomity sposób buduje znajomość marki i pozwala identyfikować wydarzenie o sporej renomie z firmą, która je sponsoruje - zaznacza Maciej Paluchowski, szef sponsoringu w spółce PTC.

Piotr Piętka, wiceprezes domu mediowego Starcom: - Bycie sponsorem tytularnym daje każdej firmie możliwość zupełnie nowego zaistnienia w mediach. Polkomtel, operator sieci Plus, wybrał znakomicie, bo Camerimage to festiwal bardzo znany na świcie. Bywają na nim znakomitości świata filmu. Tym samym Plus podłączy się niejako pod znane twarze, pod osoby, które są w swoich środowiskach tzw. liderami opinii, a więc tymi, którzy promują pewien styl czy markę. Niewątpliwie bycie sponsorem tytularnym buduje wizerunek firmy, pokazuje, że jest ona w świetnej kondycji finansowej. Dodatkowym, bardzo ważnym elementem jest możliwość zaistnienia w tytule festiwalu transmitowanego w telewizji.