Luty nie był łaskawy dla dwóch czołowych kanałów informacyjnych. TVP Info i TVN 24 zanotowały bowiem spadki widowni i udziałów w rynku, zarówno w ujęciu rocznym, jak i miesięcznym. Lepiej miały się mniejsze stacje - wzrosty odnotowała TV Biznes, miesiąc do miesiąca zyskała też Superstacja.
W zeszłym miesiącu TVP Info oglądało średnio 262 tys. widzów przy udziałach wynoszących 4,12 proc., zaś TVN 24 przyciągała przed ekrany przeciętnie 162 tys. osób, a jej udziały wyniosły 2,55 proc. Oznacza to, że w porównaniu z lutym 2007 roku oba kanały straciły po około 30 tys. widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
Spadki nastąpiły także w grupie kablowo-satelitarnej. W lutym br. TVP Info miała tutaj 2,91 proc. udziału, a TVN 24 - 4,41 proc. Rok wcześniej było to odpowiednio: 3,7 proc. i 5,23 proc.
W lutym br. w porównaniu do stycznia liczbę widzów z 10,7 tys. do 13 tys. zwiększyła Superstacja (kanał jest monitorowany przez AGB NMR od kwietnia 2007 roku). Z kolei TV Biznes w zeszłym miesiącu roku miał takie same udziały jak miesiąc wcześniej (0,05 proc.) przy nieco mniejszej widowni wynoszącej 2,9 tys. osób. Kanał odnotował także ponad dwukrotny wzrost oglądalności w stosunku do lutego 2007 roku, kiedy przyciągał 1,2 tys. widzów.