Wydawca "Gazety Wyborczej" właścicielem sieci kin Helios

Informacja prasowa / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Wydawca+%22Gazety+Wyborczej%22+w%C5%82a%C5%9Bcicielem+sieci+kin+Helios-59323
Właściciel m.in. "Gazety Wyborczej", spółka Agora, podpisała dzisiaj  przedwstępną umowę dotyczącą nabycia 84% akcji Centrum Filmowego „Helios”. Ich łączna cena wyniesie około 25 mln. euro. Helios - bezpośrednio i poprzez spółkę zależną Kinoplex Sp. z o. o. -  prowadzi sieć kin wielosalowych (multipleksów) na terytorium całej Polski i posiada około 22% udziału w krajowym rynku multipleksów. 

- Transakcja nabycia akcji CF „Helios” S.A. jest spójna z długoterminową strategią Grupy, która zakłada dywersyfikację źródeł jej przychodów i rozszerzanie zakresu działalności w rozwijających się sektorach szeroko rozumianych mediów. Dodatkowym efektem będzie lepsza pozycja na rynku rozrywki i zmniejszenie zależności wyniku Grupy od kondycji rynku reklamy. - powiedział Piotr Niemczycki, prezes zarządu Agory.

Sieć Helios tworzy 26 kin: 24 multipleksy i 2 kina tradycyjne, które posiadają łącznie 140 ekranów i ponad 31 tys. foteli. Spółka skupia swoją działalność głównie w miastach średniej wielkości (poniżej 250 tys. mieszkańców) i w tym segmencie jest liderem. Kina sieci Helios i Kinoplex są również obecne w największych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu.
 
Główne źródła przychodów Heliosa to sprzedaż biletów i sprzedaż barowa (odpowiednio 74% i 21% skonsolidowanych przychodów w 2009 r.). Udział Grupy Helios (Helios plus Kinoplex) w łącznej liczbie biletów do kina sprzedanych w polskich multipleksach w 2009 r. wyniósł około 24%.

Rynek kinowy w Polsce w 2009 r. oparł się negatywnemu wpływowi spowolnienia gospodarczego - wzrosła w stosunku do 2008 r. zarówno ilość sprzedanych biletów kinowych (o 16%, do 39 mln biletów), jak i wpływy ze sprzedaży tych biletów (o 25% do 681 mln zł).

- To dobra inwestycja w prężną spółkę z dynamicznym i bardzo kompetentnym zarządem. Wchodzimy na rynek kinowy, który ma istotny potencjał wzrostowy. W porównaniu do państw Unii Europejskiej, Polskę cechuje relatywnie niski wskaźnik ilości sprzedanych biletów na jednego mieszkańca oraz niski wskaźnik nasycenia rynku mierzony ilością ekranów kinowych na milion mieszkańców. Rozwój tego rynku w przyszłości będzie zależał od tempa wzrostu PKB i płac realnych oraz liczby budowanych centrów handlowych. Dodatkowe katalizatory tego wzrostu to: postępująca zmiana stylu życia konsumentów, rozwój polskiej branży filmowej oraz nowej technologii cyfrowej (3D). - powiedział Zbigniew Bąk, wiceprezes zarządu Agory nadzorujący m.in. Pion Nowych Przedsięwzięć Agory.