Trójka amerykańskich badaczy Brett Danaher, Carnegie Mellon i Michael D. Smith ogłosili wyniki swoich badań na temat wpływu zamknięcia strony Megaupload na legalną sprzedaż filmów w Internecie. Ich wyniki nie są zaskoczeniem: sprzedaż znacząco wzrosła.
Megaupload zostało zamknięte 19 stycznia 2012 roku. Badacze przeanalizowali dane z dwóch wytwórni dotyczące internetowej dystrybucji w kolejnych 18 tygodniach. Dane pochodziły z USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Belgii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Meksyku, Austrii, Irlandii i Kanady. Po zamknięciu Megaupload średnia tygodniowa wypożyczalność wideo w Internecie wzrosła z 13700 do 24000, zaś zakup z 10500 do 15300.
Co więcej, najbardziej sprzedaż i wypożyczanie plików multimedialnych wzrosła tam, gdzie wcześniej najchętniej ludzie korzystali z nielegalnego źródła, jakim było Megaupload.