TVP powinno pokolorować Stawkę. Podobnie jak zrobili inne: "Jak rozpętałem 2 woj. św.", "Sami Swoi".
Serial „Stawka Większa niż Życie” powinien być własnością nie twórców tylko Narodu Polskiego.
Zamiast tego kilka lat temu ktoś wpadł na bardzo ZŁY POMYSŁ aby "przerobić go na z formatu 4:3 na panoramiczny.
Zrobiono to ŹLE ! przez tak zwany "zoom" czyli powiększono każdy kadr aby jego boczne krawędzie zrównały się z bokami
kadru panoramicznego. Ale jednocześnie spowodowało to wyjechanie górnych krawędzi kadru w starym formacie poza
krawędzie formatu panoramicznego.
Skutkiem tego zoomu jest to, że teraz w kadrze panoramicznym w rzeczywistości widzimy mniejszy fragment kadru
oryginalnego tylko powiększonego. Dzięki temu głowy aktorów w wielu scenach są poucinane w pół !.
Tak samo spieprzyli "Janosika".
Głupiś synku bo młody, może z wiekiem zmądrzejesz, chociaż w przypadku waszego pokolenia to mocno wątpliwe.
Sam się dziwię że jeszcze odpisuję na takie posty i klikam "wyślij"...
To nie jest żadna "propagandówka". Nie zrozumiałeś tego filmu i intencji twórców.
--------------------------------------
PO RAZ KOLEJNY !: PROSIMY ADMINISTRACJĘ O POWRÓT DO STAREJ - LEPSZEJ ! - szaty graficznej serwisu filmweb !!! BYŁO JUŻ SETKI RRÓŚB W TEJ SPRAWIE.
Mam nadzieje, że nigdy nikt nie wpadnie na tak zły pomysł jak pokolorowanie Stawki. To jest bardzo dobry serial, który w kolorze nie stanie się lepszym.
Gdyby pokolorowano to ten serial to bardzo wielu jak nie wszyscy chcieliby zobaczyć go jeszcze raz właśnie z ciekawości jakie to zrobi wrażenie. Serial ZYSKAŁBY 2 życie ! Oglądalność byłaby na pewno bardzo duża.
Tym którym nie odpowiada kolor to oglądaliby wersję czarno - białą i nikt z sympatyków kolorowej nie miałby do nich o to pretensji !
Ci którym Kloss się w ogóle nie podoba to mogliby nie oglądać żadnej wersji.
--------------------------------------
PO RAZ KOLEJNY !: PROSIMY ADMINISTRACJĘ O POWRÓT DO STAREJ - LEPSZEJ ! - szaty graficznej serwisu filmweb !!! BYŁO JUŻ SETKI PRÓŚB W TEJ SPRAWIE.
Odnośnie formatu, serial został poddany cyfrowej renowacji z myślą o formacie HD. Format HD nie przewiduje proporcji 4:3, wyłącznie 16:9, konwersja może zatem być wykonana na dwa sposoby, albo z czarnymi pasami po bokach (tzw. pillarbox). albo poprzez wycięcie części obrazu u góry i dołu, możliwe są też warianty pośrednie. W renowacji brał udział współreżyser serialu, pan Janusz Morgenstern, wszystko odbywało się za jego zgodą. Podczas skanowania klatka po klatce z oryginalnej taśmy on wskazywał jak kadrować, czyli gdzie ciąć, bardziej z góry czy z dołu. Moim zdaniem efekt jest znakomity. Niemniej jeśli komuś taka ingerencja się nie podoba, to wciąż są dostępne stare wersje SD na DVD i wciąż są emitowane w stacjach typu Kino Polska.
Jeśli jest jak piszesz, że format HD nie przewiduje 4:3 no to bardzo źle. Ja czuję się zawiedziony jego przewidywaniami. Mógłby się trochę więcej wysilić. A co do reżysera to ile on ma dzisiaj lat/sił aby decydować ? Poza tym uważam, że w obecnych czasach reżyser nie powinien już mieć głosu decydującego szczególnie w czymś tak szczególnym dla Polaków i kinematografii polskiej jak "Stawka" tylko powinien decydować naród/ludzie/widzowie. Wiem, że to on nie chciał pokolorowania tego serialu. Inni chcieli.
--------------------------------------
PO RAZ KOLEJNY !: PROSIMY ADMINISTRACJĘ O POWRÓT DO STAREJ - LEPSZEJ ! - szaty graficznej serwisu filmweb !!! BYŁO JUŻ SETKI PRÓŚB W TEJ SPRAWIE.
W HD może być treść obrazu w formacie 4:3, tylko będzie z czarnymi pasami po bokach żeby uzyskać 16:9, nieraz tak właśnie emituje się filmy, w przypadku "Stawki" podjęto inną decyzję. Poza tym starych wersji 4:3 przecież nie zniszczono :). O zmianach któż jak nie reżyser miałby decydować? Drugi reżyser Andrzej Konic i operator Antoni Wójtowicz zmarli wcześniej, Janusz Morgenstern zmarł 3,5 roku temu i praca przy cyfryzacji była jedną z ostatnich rzeczy jakie robił. Dobrze, że zdążył, w innym wypadku decyzję podjął by ktoś inny.
" O zmianach któż jak nie reżyser miałby decydować?". O tym kto powinien pisałem wcześniej/ powyżej.
Niestety, wielu polskich widzów nie ma pojęcia o proporcjach ekranu i woli oglądać na swoich telewizorach (16:9) obraz bez pasów, nie zdając sobie sprawy, że wypełniony całkowicie ekran oznacza obcięcie części kadru. Dlatego wytwórnie współczesnych kopii na DVD czy Bluray często zmieniają stary format 4:3 na nowszy 16:9, by zadowolić głupich klientów.