Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Muza
Poznań, ul. Św. Marcin 30
Repertuar dla kina Muza jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Agentka wywiadu Kathryn Woodhouse jest podejrzewana o zdradę kraju. Wkrótce jej mąż – również legendarny agent – staje przed ostatecznym wyborem: lojalność wobec małżeństwa czy ojczyzny.
Pełen życia nauczyciel Pasha pracuje jako nauczyciel w tej samej szkole podstawowej, do której uczęszczał jako dziecko w rodzinnym mieście w górach Uralu. Jednak inwazja Rosji na Ukrainę w 2022 roku zmieniła wszystko. Nagle szkoła i społeczność, które tak kochał, przekształciły się z miejsca nauki i swobodnej ekspresji w przestrzeń militaryzacji i ideologii państwowej. Wkrótce jego uczniowie i członkowie ich rodzin zostają zwerbowani do walki, a Pasha musi zadać sobie pytanie, co jedna osoba może w takiej sytuacji zrobić. Nauczyciel decyduje się na działalność pod przykrywką, aby sfilmować, co naprawdę dzieje się w jego własnej szkole. Tworzony w tajemnicy przez dwa lata film jest niezapomnianym portretem życia w dzisiejszej Rosji i trudnych wyborów, przed którymi stają obywatele, gdy kraj, który kochają, znajduje się w rękach władcy absolutnego.
W sercu argentyńskiej prowincji Salta, pośród malowniczych górskich krajobrazów żyje niewielka społeczność gauchos — ludzi, którzy żyją według własnych zasad, czerpiąc radość z prostego życia.
Motel Destino to oaza pożądania na brazylijskim wybrzeżu, gdzie pary szukają pokoi na godziny. Gdy pojawia się młody zbieg, napięcie rośnie, a Dayana wpada mu w oko.
Komiczka Noam Shuster Eliassi w swoim standu-upie podejmuje temat konfliktu izraelsko-palestyńskiego oraz walki o równość, konfrontując widzów z niewygodnymi prawdami.
Trzej nastolatkowie Hege, Romain i Bjørn Tore podejmują odważną decyzję o wyjeździe z domu. Rozpoczynają roczną naukę na odludziu w północnej Norwegii - w tradycyjnej szkole ludowej Pasvik Folk High School. Czują się zmęczeni samotnością i presją odczuwaną przez pokolenie Z. Daleko od wygód w końcu udaje im się uwolnić od technologii, mediów społecznościowych i współczesnego przebodźcowania. Przechodzą proces głębokiej transformacji, stawiając czoła własnym lękom i dylematom. Otoczeni zapierającymi dech w piersiach, pokrytymi śniegiem krajobrazami dojrzewają, odkrywają siebie, uczą się prostoty oraz sztuki przetrwania. Polegają tylko na sobie i stadzie lojalnych syberyjskich husky, uważanych w Norwegii za psy odblokowujące w człowieku prawdziwe "ja". W Skandynawii istnieje ponad 400 tego typu szkół, które pomagają młodym ludziom przejść z dzieciństwa w dorosłość w spokojnym rytmie i odnaleźć własną tożsamość z dala od chaotycznego i dynamicznie zmieniającego się współczesnego świata.
Tajemnicza śmierć pracownika fabryki Dorema Clery w Getunkirchenburgu zadziwia Wernera Herzoga, który rozpoczyna własne śledztwo. Ale narrator filmu - Herzog - nie jest tym, kogo znamy z charakterystycznego głosu, a film nie jest filmem, którego oczekujemy. "Nawet za 4500 lat sztuczna inteligencja nie zrobi lepszego filmu ode mnie" - zapowiedział kiedyś Herzog. Piotr Winiewicz zatrudnia do napisania scenariusza Kaspara, czyli model AI, żeby przekonać się, czy to prawda. Na podstawie filmów Herzoga sztuczna inteligencja tworzy hybrydowy film, składający się z fabularnej narracji niepozbawionej autorefleksji, która łączy się z dokumentalną narracją - rozmowami z artystami, filozofami i naukowcami o pojęciu oryginalności, autentyczności, nieśmiertelności oraz duszy w dobie AI.
"Pod powierzchnią" to psychologiczna podróż po współczesnej Polsce, ukazująca życie ludzi mieszkających na terenach byłych miejsc Holocaustu. Film przedstawia intymne historie bohaterów i bohaterek, w których przeszłość łączy się z codziennym doświadczeniem. Odsłaniają się niepokojące sprzeczności, z którymi mieszkańcy tych miejsc muszą się mierzyć.
Od przedwojennych eksperymentów, po cyfrową rewolucję - fascynująca podróż przez historię polskiej animacji. Ten wyjątkowy dokument pokazuje, jak rodzima sztuka animacji odzwierciedlała zmieniającą się rzeczywistość społeczną. Poprzez archiwalne materiały, kultowe sceny i wypowiedzi legend gatunku, film ukazuje ewolucję technik i tematów, które uczyniły polską animację fenomenem światowym. To kronika artystycznych triumfów i intymny portret medium przekraczającego granice wyobraźni.
Poprzez intymne pamiętniki wideo i poetyckie listy, wysyłane z frontu do pięcioletniego syna Théo, Alisa Kovalenko - reżyserka, która została żołnierką - uchwyciła niszczycielską rzeczywistość wojny w Ukrainie, jednocześnie zastanawiając się nad dokonanym przez siebie wyborem służby w obronie ojczyzny. Film, będący zarówno świadectwem miłości, jak i dokumentem wojennym, łączy osobistą historię Kovalenko z szerszą narracją tych, którzy walczą o to, by przyszłe pokolenia mogły żyć w pokoju.
Andrea Gibson i Megan Falley to dwie poetki, które przebyły bardzo długą drogę, by się odnaleźć na tym świecie. Gdy u Andrei zostaje wykryty rak, obie muszą ruszyć w kolejną podróż, przez życie, śmiertelność i przede wszystkim miłość. Ten niezwykle intymny portret, pełen niewymuszonych prawd o nas samych, to efekt wpuszczenia do ich życia, i każdej jego sfery, reżysera filmu Ryana White’a. Dwie poetki, trzy psy, jeden rak, tysiące wierszy, jedna zepsuta skrzynka na listy i jedno niepohamowane uczucie.
Zdjęcia jednego z najbardziej rozpoznawalnych i kontrowersyjnych brytyjskich fotografów Martina Parra działają otrzeźwiająco na umysł, zmuszając do konfrontacji z naszymi wadami i problemami. I choć potrafią rozbawić, to często pozostawiają nas w poczuciu lekkiego zakłopotania, a nawet dyskomfortu. Wymagają przyjrzenia się wnikliwiej jego zupełnie bezkompromisowemu portretowi społeczeństwa konsumpcyjnego. Film jest próbą podsumowania 50-letnej kariery Parra, a także hołdem dla jego twórczości. Jego wczesne zdjęcia, cenione i prezentowane obecnie niemal na całym świecie, nie od razu znalazły oddaną publiczność i początkowo były krytykowane za trywializowanie klasy robotniczej. Z perspektywy czasu rozumiemy jednak, że Parr obserwował to, co często przeoczamy. Film przedstawia portret niezwykłego fotografa, który zrewolucjonizował podejście do kolorowej fotografii, wypracował własny styl, inspirujący kolejne pokolenia i znalazł polityczny, humanistyczny oraz przystępny język wyrazu.
Winston Smith jest funkcjonariuszem reżimu Oceanii. Z czasem mężczyzna zaczyna buntować się przeciwko totalitarnemu państwu, na którego czele stoi Wielki Brat.
Liat i jej mąż zostali porwani z kibucu przez bojowników Hamasu 7 października 2023 roku. Zaraz po tym zdarzeniu reżyser zaczyna obserwować starania rodziny o ich uwolnienie. Wszyscy muszą dać sobie radę z lękiem i sprzecznymi informacjami od władz. Ojciec - Yehuda ma amerykański paszport. Jedzie do USA, aby tam wpłynąć na bieg wydarzeń. Nie chce być jednak wykorzystywany przez propagandę rządową. Widzi, że w USA nie ma miejsca na wyważone opinie i krytykę rządu izraelskiego. W rodzinie również dochodzi do polaryzacji poglądów. Mimo to Yehuda nie kieruje się żądzą zemsty. Gdy Liat zostaje zwolniona, jej przeżycia w niewoli i refleksje na temat przeszłości tworzą niepokojąco dramatyczną wizję. Film ukazuje złożoność problemu przemocy i poszukiwania sprawiedliwości.
Film przedstawia postać Jacka "Budynia" Szymkiewicza - nietuzinkowego, utalentowanego artysty i osobowości scenicznej, znanego z wyjątkowych, poetyckich tekstów i pasji do muzyki. Postać Budynia ukazana jest bez kategoryzacji, specjalnych ubarwień i ustalonej tezy. Był twórcą niebanalnym, trudnym do uchwycenia, czułym i empatycznym, ale także nieoczekiwanie szalonym i kontrowersyjnym. W filmie pojawiają się jego wypowiedzi, rozmowy z przyjaciółmi oraz wywiady ze znanymi osobowościami sceny muzycznej, którzy byli mu bliscy. Całość wsparta jest kolażami video oraz animacjami, które stanowią symboliczny wyraz jego natury uwidocznionej w tekstach jego piosenek. Film podejmuje temat relacji międzyludzkich, zdrowia psychicznego, uzależnień oraz społecznych przekroczeń, a wszystko dzieje się na tle społecznego przełomu lat 90-tych ubiegłego wieku, polskiej sceny niezależnej i świata artystycznego. Obserwujemy, jak muzyka może stać się sposobem na życie, formą terapii i autokreacji, choć wiąże się z tym wiele trudnych decyzji i wyzwań.