Jest już polski plakat do kontrowersyjnego dokumentu Michaela Moore'a
"Zabawy z bronią".
Dystrybucją filmu w Polsce zajmie się SPInka. Firma zdecydowała się na wykorzystanie niemieckiego plakatu, który nawiązuje swoją stylistyką do słynnego
"South Parku".
Film
Michaela Moore'a będzie można oglądać w polskich kinach od 12 września, ale już dziś przedstawiamy plakat, który bedzie promował film w Polsce (dla porównania także plakat amerykański i francuski). Plakat stworzony przez Niemców wykorzystali również w promocji filmu Norwedzy, Szwedzi, Duńczycy oraz Węgrzy.
"Zabawy z bronią" zostały zainspirowane tragicznymi wydarzeniami z Columbine High School w Stanach Zjednoczonych. Dwóch uczniów tej szkoły, korzystając z bronii palnej, do której bez problemu kupili amunicję w pobliskim markecie, wywołało strzelaninę, w której zginęło 12 osób. Czy musiało dojść do tej tragedii? Skąd się bierze tak duża fascynacja bronią w społeczeństwie amerykańskim? Dlaczego w Stanach Zjednoczonych ginie co roku w wyniku użycia bronii palnej nieporównywanie więcej ludzi, niż w jakimkolwiek innym "cywilizowanym" kraju (prawie 12.000 osób)? Czym społeczeństwo amerykańskie różni się od innych społeczeństw?
Dokument
Michaela Moore'a odniósł niesamowity sukces komercyjny m.in. w Stanach Zjednoczonych (3.6 mln widzów), Francji (ponad 950 tys.), Niemczech (ponad 1 mln), czy Australii (480 tys.). Okazał się też sukcesem artystycznym - został uhonorowany m.in. Oskarem 2003 za najlepszy film dokumentalny, francuskim Cezarem dla filmu zagranicznego i pierwszą w historii nagrodą za scenariusz dla filmu dokumentalnego od Stowarzyszenia Scenarzystów Amerykańskich.
polski
francuski
amerykański