Prezydent Lech Kaczyński ogłosił trzydniową żałobę narodową z powodu tragedii polskich pielgrzymów we Francji. W związku z tym stacje radiowe i telewizyjne postanowiły zmienić swoje ramówki. Z ich anten zniknęły m.in. konkursy i programy rozrywkowe.
TVP1 zmiany do ramówki wprowadziła już w niedzielę popołudniu. Widzowie zamiast komedii
"Czy leci z nami pilot?" mogli obejrzeć film
"Sami dla siebie". Z kolei TVP2 nie pokazała programów
"Kabaretowa scena Dwójki ? M jak majówka" i
"Hity na czasie".
Jak informuje centrum prasowe TVP, zmiany programowe na antenach publicznej telewizji będą obowiązywać do środy włącznie. Od 23 lipca programy TVP emitowane są z czarnym logo.
? Ze względu na żałobę narodową telewizja Polsat zrezygnowała z emitowania pozycji komediowych, takich jak:
"Miodowe lata",
"Benny Hill",
"Daleko od noszy",
"I kto tu rządzi". Zamiast nich nadawane są filmy fabularne ? mówi nam Monika Polewska z biura prasowego stacji.
Grupa TVN już w niedzielę wieczorem zmieniła ramówkę swoich kanałów. Do środy kanały koncernu nie będzie emitował seriali komediowych, programów rozrywkowych, satyrycznych czy audycji interaktywnych typu call tv. ? Zostaną one zastąpione filmami fabularnymi i serialami ? informuje TVN.
TVN w związku z żałobą odwołał poniedziałkowy i wtorkowy koncert na sopockim Molo. Wkrótce zostaną podane nowe terminy koncertów.
Radio Zet już w niedzielę zmieniło muzykę na bardziej stonowaną. ? W związku z ogłoszoną żałobą narodową na antenie Radia Zet nie będzie programu "Zet Dance", spotów autopromocyjnych, oraz konkursu "Kostka Rubika" ? tłumaczy nam Katarzyna Brzezińska, rzecznik prasowy rozgłośni. Jednak reklamy będą emitowane normalnie.
Z anten rozgłośni Grupy Radiowej Time, czyli Radia Eska, Eski Rock i Vox FM, na czas żałoby znikają konkursy. Zawieszono także emisję produkcji związanych z akcjami specjalnymi. Rozgłośnie zwiększyły również częstotliwość nadawania serwisów. Poza tym
? Treści reklamowe zostaną zweryfikowane tak, by nie pojawiły się komunikaty, które mogłyby kogoś urazić w zaistniałej, poważnej, sytuacji ? wyjaśnia nam Agnieszka Odachowska, PR manager w Grupie Radiowej Time.
Radio Tok FM znaczną część programu poświęcam tematom związanym z wypadkiem. Rozgłośnia informuje o sytuacji na bieżąco. Poza tym m.in. przygląda się kwestiom przepisów drogowych i bezpieczeństwa na drodze. ? Stonowaliśmy też naszą playlistę. Gramy spokojniejsze utwory ? mówi nam Barbara Golas, sekretarz redakcji Tok FM.