Filmweb Sp. z o. o. Sp. k.
https://www.filmweb.pl/news/12+teraflop%C3%B3w+w+nowym+Xbox+Series+X+i+%22Cyberpunk+2077%22+z+darmow%C4%85+aktualizacj%C4%85-136692

12 teraflopów w nowym Xbox Series X i "Cyberpunk 2077" z darmową aktualizacją

Nowa generacja stacjonarnych konsol ma zawitać na rynku już tej jesieni, ale na tę chwilę wciąż bardzo mało wiemy o możliwościach nowego Xboksa i PlayStation 5. Zupełnie niespodziewanie wczoraj na stronie Xboksa pojawił się wpis autorstwa Phila Spencera, którego najważniejsze punkty znajdziecie poniżej.

Xbox-Series-X.png


* 12 TLOPS mocy graficznej - to ośmiokrotność tego co oferował Xbox One i dwukrotność Xbox One X. Dla porównania PlayStation 4 dysponowało mocą 1,8 TFLOPS, a PlayStation 4 Pro - 4,2 TFLOPS.

* VRS (Variable Rate Shading) - wsparcie dla technologii pozwalającej na cieniowanie poszczególnych, kluczowych dla danej sceny w grze, pikseli bez znaczącego wpływu na płynność animacji czy rozdzielczość obrazu

* DirectX Raytracing - sprzętowe wsparcie dla znanej do tej pory głównie pecetowym graczom technologii śledzenia promieni światła. Raytracing polega na śledzeniu każdego promienia światła oddzielnie i analizowaniu jego odbić i zachowań w stosunku do innych obiektów na ekranie.

* Quick Resume - opcja pozwalająca na uśpienie kilku gier jednocześnie i wracanie bezpośrednio do momentu, w którym skończyliśmy w każdej z nich.

* DLI (Dynamic Latency Input) - technologia mająca na celu obniżenie opóźnienia, które powstaje pomiędzy wciśnięciem przycisku na kontrolerze, a wykonaniem konkretnej akcji na ekranie.

* HDMI 2.1, 120 fps i 8K - nowy format przesyłania obrazu i dźwięku po HDMI pozwala na wyświetlanie obrazu maksymalnie w 4K/120fps i 8K/60 fps

* Wsteczna kompatybilność - nowy Xbox bez problemu uruchomi gry z Xbox One oraz wybrane tytuły z Xbox 360 i Xbox Classic. Co więcej, gry które do tej pory miały problemy z płynnością animacji lub dynamicznie obniżały rozdzielczość będą z automatu wykorzystywać dodatkowe zasoby mocy, aby działać stabilniej.

* Smart Delivery - technologia mająca na celu zapewnić płynne działanie nowych produkcji na każdej ze wspieranych konsol Xbox. Przykładem może być nowe "Halo Infinite", które kupimy raz i będzie działać zarówno na Xbox One, Xbox One X, jak i nowym Xbox Series X. Swoje wsparcie dla tej technologii ogłosił już CD Projekt RED, którego "Cyberpunk 2077" zadebiutuje we wrześniu na Xbox One, jednak po uruchomieniu gry na nowym Xbox Series X zostanie pobrana aktualizacja wykorzystująca dodatkową moc obliczeniową nowej konsoli i zapewniająca grze lepsze działanie i ładniejszą oprawę graficzną.


Najciekawszą informacją z tego wszystkie wydaje się być Smart Delivery oraz deklaracja CD Projekt RED dotycząca wsparcia "Cyberpunk 2077". Jak pewnie niektórzy z Was pamiętają, na starcie aktualnej generacji Sony do spółki z kilkoma wydawcami zaoferowało możliwość płatnego ulepszania gier PS3 do wersji PS4 (choć technicznie to nic nie było ulepszane - konsola pobierała zupełnie nowy kod gry napisany wyłącznie na PS4). Nie pozostaje nam w takim razie nic innego jak czekanie na odpowiedź Sony.

zobacz też: