W poniedziałek otwarcie największych międzynarodowych targów telewizyjnych, które tradycyjnie odbywają się w Cannes. W tym roku do tego śródziemnomorskiego kurortu przyjechało 46 polskich firm.
W Cannes swoje stoiska mają trzy polskie firmy: Telewizja Polska, TVN i ATM Grupa (wspólnie Sparks Network). Zapowiadane stoisko Polsatu na MIPTV nie powstało. Widoczna jest za to kilkuosobowa ekipa Telewizji Puls, z prezesem Dariuszem Dąbskim na czele.
Na targach MIPTV 2008 obecni są przedstawiciele największych polskich mediów w tym Agory, Canal Plus, Discovery, Endemola, Onetu, MTV Networks, Multimediów, Polkomtela, Rochstara, Telekomunikacji Polskiej, Czwórki. Łącznie do Cannes przyjechało 46 firm, reprezentujących wszystkie gałęzi mediowe.
Telewizja Polska po raz kolejny w Cannes handluje filmem
"Katyń" Andrzeja Wajdy. Do zaoferowania ma też najpopularniejsze w transakcjach międzynarodowych formaty. Od stycznia trwały intensywne prace na tym polu. Udało się sformatować
"Plebanię",
"Glinę", Recepty Jedynki, Kuchcikowo, Symulator Faktu. Wcześniej podobnemu procesowi poddano
"M jak miłość", "Najlepszy z najlepszych" i "Królestwo Maciusia".
TVN na MIPTV przyjeżdża z siedmioma formatami (
"Twarzą w twarz",
"Odwróceni",
"Kryminalni",
"Teraz albo Nigdy",
"Magda M.", "Firma",
"39 i pół"). ATM Grupa podczas targów kontynuuje sprzedaż swoich najpopularniejszych formatów: seriali
"Halo Hans",
"Ekipa",
"Pierwsza miłość"; filmów
"PitBull",
"Dlaczego nie!"; teleturniejów "Gra w ciemno", "Goli i Bosi", "Awantura o kasę"; programów dziecięcych "Przebojowe dzieci".
Na trwających do końca tygodnia targach państwem honorowym jest Japonia. Zaplanowano serię specjalnych eventów poświęconych temu jednemu z najbardziej rozwiniętych przemysłów, o szerokiej ofercie w dziedzinie nowych mediów.
W trakcie tygodnia organizatorzy zaprezentują najnowsze trendy w produkcji internetowej i tej przeznaczonej na telefony komórkowe. Odbędzie się szereg warsztatów i dyskusji na temat finansowania mediów i ich modeli biznesowych. Oczy kupujących zwrócone będą na nowe rynki, szczególnie afrykańskie.