46 polskich firm na targach telewizyjnych w Cannes

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/46+polskich+firm+na+targach+telewizyjnych+w+Cannes-42230
W poniedziałek otwarcie największych międzynarodowych targów telewizyjnych, które tradycyjnie odbywają się w Cannes. W tym roku do tego śródziemnomorskiego kurortu przyjechało 46 polskich firm.

W Cannes swoje stoiska mają trzy polskie firmy: Telewizja Polska, TVN i ATM Grupa (wspólnie Sparks Network). Zapowiadane stoisko Polsatu na MIPTV nie powstało. Widoczna jest za to kilkuosobowa ekipa Telewizji Puls, z prezesem Dariuszem Dąbskim na czele.

Na targach MIPTV 2008 obecni są przedstawiciele największych polskich mediów w tym Agory, Canal Plus, Discovery, Endemola, Onetu, MTV Networks, Multimediów, Polkomtela, Rochstara, Telekomunikacji Polskiej, Czwórki. Łącznie do Cannes przyjechało 46 firm, reprezentujących wszystkie gałęzi mediowe.

Telewizja Polska po raz kolejny w Cannes handluje filmem "Katyń" Andrzeja Wajdy. Do zaoferowania ma też najpopularniejsze w transakcjach międzynarodowych formaty. Od stycznia trwały intensywne prace na tym polu. Udało się sformatować "Plebanię", "Glinę", Recepty Jedynki, Kuchcikowo, Symulator Faktu. Wcześniej podobnemu procesowi poddano "M jak miłość", "Najlepszy z najlepszych" i "Królestwo Maciusia".

TVN na MIPTV przyjeżdża z siedmioma formatami ("Twarzą w twarz", "Odwróceni", "Kryminalni", "Teraz albo Nigdy", "Magda M.", "Firma", "39 i pół"). ATM Grupa podczas targów kontynuuje sprzedaż swoich najpopularniejszych formatów: seriali "Halo Hans", "Ekipa", "Pierwsza miłość"; filmów "PitBull", "Dlaczego nie!"; teleturniejów "Gra w ciemno", "Goli i Bosi", "Awantura o kasę"; programów dziecięcych "Przebojowe dzieci".

Na trwających do końca tygodnia targach państwem honorowym jest Japonia. Zaplanowano serię specjalnych eventów poświęconych temu jednemu z najbardziej rozwiniętych przemysłów, o szerokiej ofercie w dziedzinie nowych mediów.

W trakcie tygodnia organizatorzy zaprezentują najnowsze trendy w produkcji internetowej i tej przeznaczonej na telefony komórkowe. Odbędzie się szereg warsztatów i dyskusji na temat finansowania mediów i ich modeli biznesowych. Oczy kupujących zwrócone będą na nowe rynki, szczególnie afrykańskie.