Pięć wielkich wytwórni filmowych: Paramount, Sony, Universal, Warner i Disney rozpoczną walkę z plagą palenia papierosów przez dzieci i nastolatków. Studia podpisały właśnie umowę na mocy której wszystkie filmy na DVD dla młodszej widowni będą miały załączoną reklamę informującą o negatywnych skutkach palenia.
Umowa obowiązywać będzie do końca 2009 roku i dotyczy filmów z kategoriami wiekowymi G, PG i PG-13. Jest to odpowiedź wielkich wytwórni na kampanie organizacji promujących zdrowy tryb życia, które oskarżają Hollywood o nieuzasadnione celebrowanie papierosów na ekranie.
W ubiegłym roku MPAA, organizacja przyznająca kategorie wiekowe, poinformowała, że palenie papierosów będzie brane pod uwagę przy określanie właściwej kategorii. Jednak na razie na zapowiedziach się skończyło. Kiedy organizacje promujące zdrowie żądały dla
"Incredible Hulka" kategorii R za ciągłe palenie cygar przez bohatera granego
Williama Hurta, MPAA mimo publicznie wyrażanego niezadowolenia, przyznało ostatecznie kategorię wiekową PG-13. Universal zobowiązało się w zamian w reklamach dodać specjalną informację dla rodziców.