Amerykanie potrzebują nowych metod pomiaru oglądalności

Reuters / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Amerykanie+potrzebuj%C4%85+nowych+metod+pomiaru+ogl%C4%85dalno%C5%9Bci-54827
Amerykanie oglądają telewizję średnio pięć godzin dziennie, ale robią to na różne sposoby, np. dzięki usłudze wideo na życzenie albo w internecie. Wszystko to sprawia, że tradycyjne metody badania oglądalności są coraz mniej skuteczne. W tym miesiącu 15 największych nadawców w USA, a także reklamodawcy i specjalistyczne agencje założyły Koalicję na rzecz Innowacyjnych Pomiarów Medialnych. Ma ona opracowywać wyniki tradycyjnej oglądalności oraz nowych dróg odbioru zawartości ramówki telewizyjnej. Potentatem w branży pomiaru oglądalności jest firma Nielsen. Szacuje się, że stacje wydają około miliard dolarów rocznie na pozyskiwanie wyników jej badań.