Zakończenie trwającego od wielu lat procesu cyfryzacji nadawania telewizji i radia to jedno z najważniejszych wyzwań dla naszego kraju, które zamierza wspierać Polska Izba Radiodyfuzji Cyfrowej (PIRC) - nowa organizacja branżowa, która zamierza edukować Polaków w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii.
PIRC zrzesza firmy związane z radiodyfuzją cyfrową czyli metodą rozpowszechniania za pomocą fal radiowych dźwięków, obrazów i danych w postaci cyfrowej.
- Polska telewizja publiczna straciła już wyłączność na transmitowanie Igrzysk Olimpijskich w Pekinie z powodu braku możliwości rozpowszechniania w technologii HD (High Definition). Sytuacja ta uniemożliwi większości Polaków oglądanie bezpośredniej transmisji wydarzeń sportowych. Będziemy starać się, aby to się nie powtórzyło w przypadku Mistrzostw EURO 2012. Mamy nadzieję, że przy współpracy ze znaczącymi ekspertami z branży i dobrą wolą władz – uda nam się to osiągnąć- mówi Jacek Silski, Prezes PIRC.
Statutowym zadaniem PIRC jest reprezentowanie interesów firm, oddziaływanie na kształtowanie ustawodawstwa, polityki społecznej i ekonomicznej wobec organów władzy publicznej. Izba występuje także do organów posiadających inicjatywę prawodawczą z wnioskami oraz opiniami w zakresie polityki gospodarczej, współdziała z innymi organizacjami - przede wszystkim z Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej. Oprócz tego PIRC organizuje szkolenia, prowadzi badania i doradztwo ekonomiczne a także wykonuje ekspertyzy w zakresie radiodyfuzji cyfrowej.
Polską Izbą Radiodyfuzji Cyfrowej kierują eksperci z branży - przedstawiciele firm od lat działających na polskim rynku.