Już 23 maja w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbędzie się II edycja Konferencji film.biz, poświęconej biznesowym oraz marketingowym aspektom branży filmowej. Tematyką tegorocznej edycji będzie: kondycja i perspektywy polskiej animacji, potencjał polskiego kina za granicą oraz film reklamowy.
Konferencja film.biz to odbywające się cyklicznie wydarzenie skupiające najważniejszych przedstawicieli branży filmowej, twórców kina, dziennikarzy oraz rzesze kinomanów. Podczas tego cyklu spotkań uczestnicy poznają tajniki branży filmowej oraz dowiadują się o ekonomicznych szczegółach jej funkcjonowania. Słuchacze konferencji mają szansę, wspólnie z gośćmi, uczestniczyć w żywiołowych dyskusjach dotyczących kinematografii i nie tylko.
W tym roku nasza konferencja rozpocznie się panelem dyskusyjnym dotyczącym polskiej animacji. Nie jest tajemnicą, że polskie wytwórnie zajmujące się produkcją filmów animowanych nie są i najprawdopodobniej nigdy nie będą konkurencją dla takich gigantów jak Pixar czy DreamWorks. Jednak rodzima animacja z pewnością ma przyszłość. Tworzą ją młodzi, zdolni reżyserzy, którzy opowiedzą o tym jak wygląda w Polsce tworzenie tego typu filmów, czym różni się nasza animacja od zachodnich produkcji oraz jakie są perspektywy ekonomiczne rozwoju i szanse na osiągnięcie sukcesu w tej branży.
Kolejnym punktem programu będzie dyskusja o procesie tworzenia filmu reklamowego. Niewielu zdaje sobie sprawę, że stworzenie wartościowej reklamy to jedna z najtrudniejszych sztuk reżyserskich. Potrzeba nie lada talentu, aby sprawić, żeby powtarzane w nieskończoność slogany trafiły do widza. Zaproszeni goście opowiedzą o trudnościach stojących przed twórcami filmów reklamowych, a także odpowiedzą na pytanie, czy reklama może i powinna posiadać walory artystyczne.
Na sam koniec uczestnicy konferencji będą mogli posłuchać o perspektywach polskiego filmu za granicą. Coraz częściej możemy pochwalić się takimi ciekawymi obrazami poruszającymi współczesną, interesującą widza tematykę. Mimo to, nagradzanych na międzynarodowych festiwalach obrazów "made in Polska" próżno potem szukać w kinach w innych krajach.
Jakie powinny być działania producentów dla skutecznej promocji polskiego filmu poza granicami naszego kraju? Jak powinno się kręcić filmy nad Wisłą, by ich przekaz był uniwersalny i zrozumiały dla innych społeczeństw? A może wcale nie trzeba robić kina zaangażowanego i poważnego, lecz wziąć przykład z Francuzów, których komedie (
"Jeszcze dalej niż północ",
"Nietykalni") szturmują multipleksy? Blisko dwugodzinna dyskusja z udziałem naszych gości powinna przybliżyć nas do odpowiedzi na te i wiele innych pytań.
Wstęp na konferencję jest wolny. Odbędzie się ona w środę 23 kwietnia w budynku C Szkoły Głównej Handlowej, obok stacji metra Pole Mokotowskie.
Więcej informacji:
http://www.konferencjafilm.biz