Marcowy numer miesięcznika filmowego "Premiery" będzie na razie ostatnim, który ukaże na rynku.
Informację o zawieszeniu "Premier" potwierdził portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Skrzyp, prezes wydającej magazyn spółki PiM. Powodem tej decyzji są niezadowalające wyniki sprzedaży pisma, która w ostatnim czasie systematycznie spadała, jednak prezes Skrzyp nie chciał powiedzieć, jak dokładnie się ona kształtowała.
Jak wynika z ostatnich dostępnych danych ZKDP za październik, "Premiery" sprzedały się w tym miesiącu w ilości 37 115 egzemplarzy przy nakładzie wynoszącym 80 000 egzemplarzy.
O tym, czy tytuł powróci na rynek zadecydują wyniki rozmów, które toczą się między spółką PiM a zainteresowanymi inwestorami. Piotr Skrzyp w rozmowie z portalem Wirtaulnemedia.pl nie chciał zdradzić z iloma podmiotami prowadzi negocjacje.
Miesięcznik "Premiery" pojawił się na rynku w lipcu 2005 roku. Redaktorem naczelnym pisma jest Kamil Śmiałkowski. W każdym numerze można znaleźć m.in. recenzje filmowe, muzyczne, książkowe, telewizyjne i gier komputerowych, a także felietony i satyryczną część "Chichot" która do czerwca 2006 roku była osobnym pismem, a potem została wchłonięta przez "Premiery". Do każdego wydania magazynu dołączane są także 2 filmy na płytach DVD.
Zawieszenie "Premier" to kolejne w ciągu miesiąca istotne wydarzenie w segmencie pism o tematyce filmowej. W styczniu br. zniknął z rynku miesięcznik "Cinema" wydawany przez Geronia Poland. Powodem zamknięcia tytułu były słabe wyniki finansowe. Również w styczniu magazyn "Film" dotychczas wydawany przez Hachette Filipacchi Polska został kupiony przez spółkę Media Point Group.