W nowym numerze tygodnika Ozon (nr 20, na rynku 18.05.2006), cała prawda o
"Kodzie Da Vinci", książce i filmie zrealizowanym na podstawie powieści Dana Browna. Pretekstem do przedstawienia stanowiska tygodnika Ozon wobec bluźnierczej książki Browna jest premiera filmu - czytamy w komunikacie nadawcy.
Do numeru dołączone są trzy dodatki:
- "Da Vinci odkodowany", specjalny dodatek redakcyjny,
- "W poszukiwaniu prawdy: Kod Leonardo da Vinci", książka Josha McDowella,
-
"Da Vinci rozkodowany",film dokumentalny na DVD, wyprodukowany przez History Chanel, BBC.
W specjalnym dodatku redakcyjnym
"Da Vinci odkodowany" publicyści dokonują analizy książki Dana Browna. O zawartej w niej wrogości i nienawiści wobec wszystkiego, co chrześcijańskie pisze Paweł Lisicki w artykule pt. „Kod nienawiści”. „37 błędów Dana Browna” punktuje pomyłki i zwykłe kłamstwa zawarte w książce. O pseudoreligijnych bredniach Browna dotyczących osoby Jezusa można przeczytać w artykule pt. "Fałszowanie Jezusa". Sugestie Browna, jakoby katolicyzm zawsze niszczył kobieca duchowość zostają zdefiniowane jako wątpliwe w artykule pt. „Kobiece oblicze Kościoła”. „Wielobarwny świat apokryfów” opisuje ks. prof. Marek Starowiejski, a na koniec poznajemy sylwetkę samego Dana Browna, jako niedoszłej gwiazdy pop, doradcy nieszczęśliwych kobiet i autora dowcipów o łysych - podano w komunikacie.
Numer z dodatkami jest promowany poprzez intensywną kampanię radiową, internetową, prasową i działania BTL. Spoty będą emitowane w Polskim Radiu (Program 3), Radiu Eska, Wawa, Kolor, Pin i w sieci Plusa. Różnorodne formy internetowe (pop-upy, banery, rectangle i scrollery) pojawią się na portalach wp.pl i stopklatka.pl. Ogłoszenia prasowe na stronach poświęconych kulturze zostaną opublikowane w Gazecie Wyborczej i Dzienniku. Za opracowanie strategii i zakup mediów odpowiada Initiative – Warszawa.
Działania BTL zostaną przeprowadzone w pięciu miastach – Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Gdańsku. Wokół największych kompleksów kinowych i w centrum miast krążyć będą zespoły hostess w moherowych beretach namawiające do poznania całej prawdy o
"Kodzie Da Vinci" w tygodniku Ozon. Za kreację i produkcję akcji odpowiada grupa Believe.
Nakład wydania wynosi 150 tysięcy. Dodatek dodany jest do całości nakładu, płyta DVD i książka dodawane są tylko do części nakładu.